شناسهٔ خبر: 5157832 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاظمی و خدابنده نمایندگان ایران در روز چهارم

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداو سیما، درچهارمین روز این مسابقات امروز رقابت‌ها در اوزان 73+ کیلوگرم و 53- کیلوگرم بانوان و 54- کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد.

اکرم خدابنده در دور نخست با انصراف دانسه جوزف از جزایر ویرجین آمریکا برنده معرفی شد و در دور یک هشتم نهایی به دیدار نافیا کوش از ترکیه می رود.

تیم ملی تکواندو بانوان در وزن 53- کیلوگرم نماینده‌ای ندارد.

در بخش مردان محمد کاظمی تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد و در دور دوم 15 - 5 گئورگیوس نیکولائو از قبرس را شکست داد.کاظمی در دور سوم با تیلر موسکت از کانادا روبرو خواهد شد.

همچنین امروز (جمعه) مرحله نهایی و نیمه نهایی وزن 67- کیلوگرم زنان و 68- کیلوگرم مردان پیگیری می‌شود که نمایندگان ایران در این اوزان از گردونه رقابت‌ها خارج شده‌اند.

روز پنجشنبه فاطمه روحانی اولین نماینده بانوان ایران بود که نماینده وزن 67- کیلوگرم در دور اول با قبول شکست مقابل حریف کره‌ای وداع زود هنگامی با مسابقات داشت.

علیرضا نصر آزادانی نماینده وزن 68- کیلوگرم ایران هم امروز با شکست نمایندگانی از غنا و مکزیک به مرحله یک چهارم پایانی رسید، اما با شکست مقابل حریفی از کره جنوبی از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

امروز مرحله نیمه نهایی و نهایی وزن 74- کیلوگرم مردان و 49- زنان برگزار شد.

همچنین مسعود حجی زواره نماینده وزن 74- کیلوگرم ایران با کسب نشان زرین طلا با کسب اولین مدال طلا خود در مسابقات جهانی دومین مدال کاروان ایران را در روسیه رقم زد.

پیش از این روز چهارشنبه فرزان عاشورزاده نیز در فینال وزن دوم رقابت‌های جهانی با شکست سی محمد کتبی از بلژیک به مدال طلا رسید.

این دوره از مسابقات ار روز سه شنبه (22 اردیبهشت ماه) در 8 وزن جهانی با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

رده بندی مدالی در پایان روز سوم (مجموع مردان و زنان) :‌

1- ایران          2  طلا  - نقره - برنز

2- کره جنوبی 1             -       -

2- تایلند          1             -       -

4- چین            -             1      1

تاکنون 12 کشور مدال کسب کرده اند.



نظر شما