شناسهٔ خبر: 51524647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تداوم درگیری‌ها در مأرب؛ 29 مزدور سعودی کشته شدند

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان درگیری با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در مأرب، موفق شدند بیش از 20 نفر از آنان را از پای درآورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز سه‌شنبه به شدت با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در مأرب درگیر شدند.

منابع نظامی به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که مزدوران دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح طی ساعات گذشته، تلفات سنگینی را متحمل شدند و نیروهای یمنی در جنوب مأرب پیشروی کردند.

به گفته این منابع، در جریان این درگیری، حدود ۲۹ نفر از مزدوران دولت مستعفی از جمله چند سرکرده ارشد کشته شدند. از میان این سرکرده‌ها می‌توان به «رضوان عبدالله بادر»، «صابر العامری»، «عبدربه قاسم البیضانی»، «امین صالح الشهاری»، «احمد ضیف النهمی»، «اسامة منصر نمران المرادی»، «انس عقلان الحمیری» و «شیر عبده الصبیحی» اشاره کرد.

استان مأرب در یک ماه گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها بوده است. پیشروی نیروهای مقاومت یمن به دلیل عوارض جغرافیایی منطقه و گسیل وسیع نیرو و تجهیزات از سوی ائتلاف سعودی دامه دارد و اخیرا نیز ۵۳ سرکرده و عنصر وابسته به دولت مستعفی کشته شدند.

 علی‌رغم حفاظت شدیدی که ارتش وابسته به دولت منصورهادی از فرماندهانش می‌کند، اما نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دولت صنعاء توانسته به جمع فرماندهان و نشست‌های آن‌ها نفوذ کنند. در این شرایط حتی گاهی 

عملیات وسیع ارتش و انصارالله یمن از سال گذشته برای آزادسازی استان مأرب به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال دولت هادی آغاز شده است و در صورت آزادی این استان، باید کار دولت مستعفی را تمام شده دانست. هم اکنون نیروهای مقاومت یمن از سه جهت شمال، جنوب و غرب یمن دایره را بر عناصر ائتلاف سعودی تنگ کرده و به سمت شهر پیشروی می‌کنند.

در این راستا «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن، در خصوص خطرات وقوع جنگ خیابانی در مأرب هشدار داده و تاکید کرده که درگیری میان نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن به شدت افزایش یافته است.

موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند.، به طوریکه استان مأرب یمن این‌روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

انتهای پیام/.

 

نظر شما