شناسهٔ خبر: 51488152 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

با وجود اُومیکرون احتمال اعمال محدودیت‌ها وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از احتمال اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز تا اواخر هفته به علت مشاهده و اعلام رسمی سویه اُومیکرون خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اعلام رسمی مشاهده افراد مبتلا به سویه اُومیکرون در کشور  گفت: باتوجه به اعلام این خبر از امروز به  احتمال بسیار قوی برای اعمال محدودیت‌های کرونایی برای جلوگیری از همه‌گیری و شیوع این سویه در کشور تا چهارشنبه وجود خواهد داشت که اعمال محدودیت‌های جدید باید باتوجه به نظر نهایی وزارت بهداشت و درمان و ابلاغ رسمی آن به استانداری‌ها صورت گیرد.

طاهری ضمن نگرانی از تجمع و مراسم مربوط به شب یلدا گفت: درصورت اعمال محدودیت‌های جدید، مدارس، دانشگاه‌ها، کنسرت و رستوران‌ها ازجمله اماکن تحت اولویت بازرسی و یا تعطیلی وزارت بهداشت و درمان خواهند بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد:محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

طاهری گفت:سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اُومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/م

نظر شما