شناسهٔ خبر: 51455361 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

ماجرای پلمپ واحدهای تولیدی کفش در منطقه سپهسالار چیست؟

رسول شجری، رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، به رویه شهرداری منطقه 12 تهران و رفتار با تولیدکنندگان کفش در این منطقه اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -

رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از صبح امروز (شنبه) شهرداری منطقه 12 تعدادی از واحدهای تولیدی کفش واقع در منطقه سپهسالار را پلمپ کرده و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد. در واقع هدف شهرداری، تعطیلی کارگاه‌ها است.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه 12 اعلام کرده است که باید فعالیت این کارگاه‌های تولیدی در این منطقه جمع آوری شده و به شهرک صنعتی منتقل شود. در حالی که در دو سال گذشته ما شرایط سخت کرونایی را داشته‌ایم و بیکاری تورم و گرانی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان کفش ایجاد کرده است و شرایط برای آنکه کارگاه‌های تولیدی کفش به شهرک‌های صنعتی اطراف تهران منتقل شوند وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های تولیدی کفش در شهرک‌های صنعتی آماده بهره‌برداری نیست و با توجه به گرانی مصالح ساختمانی امکان تکمیل‌ها کارگاه‌ها وجود ندارد.

شجری با انتقاد از رفتار شهرداری منطقه 12 در تعطیل کردن این کارگاه‌ها و ایجاد مانع برای تولید بر خلاف شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، افزود: هر واحد کارگاه کفش که هم اکنون تعطیل شده است، بین پنج الی هشت کارگر دارد و ادامه این روند باعث بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران و ایجاد مشکلات عدیده معیشتی برای آنها و خانواده‌هایشان می‌شود؛ همچنین این روند بیکاری بیش از 400 نفر کارگر فعال در این منطقه را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از مدیران شهرداری منطقه 12 انتظار و تقاضا داریم تا همکاری لازم را داشته باشند و اجازه بدهند تا کارگاه‌های تولیدی کفش همچنان به فعالیت خود در این منطقه تا مهیا شدن شرایط برای انتقال کارگاه‌ها ادامه بدهند و با توجه به در پیش بودن نوروز 1401 و لزوم تامین بازار شب عید این کارگاه‌ها به فعالیت خود مانند گذشته ادامه بدهند.

نظر شما