شناسهٔ خبر: 51452506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مجتبی میهن پرست گفت:

سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه وارد استان می شود

موج نیوز

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان می شود گفت: شدت فعالیت این سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق استان بیش از سایر مناطق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مجتبی میهن پرست اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز گذشته در اکثر مناطق استان فعالیت خود را غاز کرده ، فردا از آسمان استان خارج و از روز دوشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان با بیان اینکه سامانه بارشی جدید تا روز سه شنبه در استان فعال است خاطرنشان کرد: وزش باد شدید، مه آلودگی و آبگرفتگی معابر از پیامدهای این سامانه بارشی است و در نواحی جنوب و جنوب شرق قدرت این سامانه بیشتر خواهد بود.

میهن پرست به احتمال بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر اشاره کرد و گفت: سامانه جدید باعث کاهش دمای هوا به صفر و زیر صفر می شود و از روز چهارشنبه تا جمعه افت دما یخبندان صبحگاهی را در مناطق سردسیر به دنبال خواهد داشت و در این بازه زمانی ریزموج هایی با بارش ضعیف و پراکنده فعال خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه هم استانی ها طی فعالیت این سامانه بارشی از اتراق در حریم رودهانه ها و مسیل ها خودداری کنند اظهار داشت: تحکیم سازه های سبک، خودداری از رفت و آمد غیر ضروری ، رعایت نکات ایمنی حین رانندگی، مدیریت مصرف حامل های انرژی و... از دیگر نکاتی است که باید به آنها توجه شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما