شناسهٔ خبر: 51449185 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

در مورد روش لاغری با آر اف بیش تر بدانید

آر اف روشی نوین برای ازبین بردن چربی اضافه و تولید کلاژن برای پوست است که باعث سفت شدن پوست نیز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ آر اف توسط متخصصان پوستی برای بیماران انجام می شود که در بعضی از نواحی بدن خود چربی اضافه دارند. این پروسه توسط گرما دادن به سلول های چربی انجام می شود و باعث می شود تا سلول های چربی بدون اینکه روی ماهیچه ها و یا پوست اطراف خود تأثیر بگذارند از بین بروند. این پروسه نه تنها چربی ها را کاهش می دهد، بلکه تولید کلاژن را تحریک کرده و به سفت کردن پوست شما کمک خواهد کرد.

مراحل لاغری با آر اف و پروسه درمان آر اف

قبل از درمان به پوست کرم بی حسی موضعی برای کاهش درد، اعمال می شود. چنانچه در بخش تناسب اندام  گفته شده است پزشک شما قبل از اینکه روش را آغاز کند، کرم را به طور معمول با استفاده از تمیزکننده های الکلی، بر می دارد.

بسته به دستگاه مورد استفاده و پزشک، ممکن است یک "توری درمانی" در منطقه درمانی به منظور کمک به پزشک در هدایت درست انرژی RF قرار داده شود. همچنین در ناحیه مورد نظر روغن روان کننده، ژل یا کرم چرب کننده استفاده می شود تا از سایش پوست جلوگیری گردد. پزشک سپس درمان آر اف برای لاغری را در سراسر ناحیه درمان شروع میکند.

انرژی فرکانس رادیویی، روی لایه هایی از پوست شما اعمال می شود و به صورت انتخابی گرما را به بافت پوست انتقال می دهد این گرما دقیقاً به جایی انتقال پیدا می کند که فیبرهای کلاژن در آن جا تجمع کرده اند. این گرما باعث می شود تا ساختار فیبر کلاژن نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و سلول های چربی خود را از بین ببرد. البته بعضی از این سلول های چربی حائز اهمیت هستند که آسیبی به آن ها وارد نخواهد شد.

از طرفی پوست را نیز تحریک می کند که کلاژن بیشتری تولید کند. تاثیر نهایی درمان آر اف، انسجام، لطافت و جوانسازی پوست شما و لیفت آن می باشد. سلول های چربی بعد از این درمان کاهش پیدا می کنند؛ در نتیجه می تواند درمانی موثر برای سلولیت شما محسوب گردد . پس از تکمیل درمان، ژل / لوسیون آرام کننده یا پک های سرد ممکن است روی پوست شما اعمال شود.

روش RF برای چه مواردی موثر است؟

    در فرم دهی به بدن

    کاهش سلولیت و چربی

    سفت کردن بافت

    تخلیه چربی های ذخیره شده از طریق سیستم لنفاوی

در طول درمان چه انتظاری می توان داشت؟

این درمان به خودی خود کاملاً آرام و راحت پیش می رود. درمان آر اف برای هر قسمت از بدن حدود 20 الی 30 دقیقه زمان نیاز دارد. شما نیز قبل از درمان باید قسمت هایی را که خواستار کاهش چربی هستید را به پزشک نشان دهید. سپس به کمر روی تخت می خوابید و منتظر اعمال آر اف می شوید. این تکنیک کاملا آرامش بخش است و می توانید در حین انجام آن نیز بخوابید.

آیا برای درمان آر اف عوارض جانبی وجود دارد؟

در صورت انجام دادن این درمان ممکن است که با عوارض جانبی زیر روبرو شوید :

     قرمزی خفیف

     گرما روی پوست

     سوزش بافت پوستی

     خارش پوست

این عوارض جانبی کاملاً نادر هستند اما به طور کلی، این درمان بدون درد پیش خواهد رفت.

راهکارهای قبل و بعد از انجام پروسه آر اف

قبل از انجام آر اف از انجام هر کاری که پوست شما را قبل از درمان تحریک می کند، مانند آفتاب گرفتن اجتناب کنید.

قبل از شروع درمان یا حتی بعد از آن از شما می خواهند که کارهایی مثل سیگار کشیدن و یا مصرف الکل را تا چند روز به طور کامل قطع کنید.

همچنین به شما پیشنهاد می کنند از فعالیت هایی که موجب کم آبی بدن شما می شود، مثل ایروبیک، یوگای قدرتی و یا هر فعالیت فیزیکی سختی خودداری کنید.

همچنین باید 2 الی 3 روز قبل از انجام این درمان و بعد از آن نیز حدود 8 الی 10 لیوان آب بنوشید.

بعد از ار اف از یک لوسیون آرام کننده / مرطوب کننده، کرم یا ژل در ناحیه درمان؛ مانند آلوئه ورا استفاده نمایید.

بعد از آر اف از اسپری های خنک کننده و یا مرطوب کننده استفاده کنید.

بعد از آر اف روی ناحیه درمان را با پک های یخ بپوشانید.

چند جلسه برای آر اف مورد نیاز است؟

برای یک نتیجه گیری خوب، پزشکان معمولاً سه الی چهار جلسه را در هفته پیشنهاد می کنند . برای این جلسات معمولاً سلیقه و یا نظر شما مهم نیست و پزشک تعداد آن را تعیین می کند.

ریکاوری بعد از درمان آر اف به چه مدت زمانی نیاز دارد؟

یکی از بزرگ ترین فایده این پروسه، این است که نیاز به هیچ زمانی برای ریکاوری ندارد. سریعا بعد از انجام این درمان می توانید به محل کار خود برگردید و نتایج آن نیز کمی بعد از دو جلسه اول قابل مشاهده می باشند . البته ممکن است برای بعضی از افراد به بیش از 6 جلسه نیاز باشد.

آیا من گزینه خوبی برای درمان آر اف می باشم؟

اگر شرایط زیر را دارا هستید، پس می توانید گزینه خوبی برای این درمان باشید:

     بدن سالمی دارید.

     اندام شما نسبتاً خوب است اما در بعضی از قسمت ها دارای چربی های ناخواسته و اصافه هستید که با ورزش کردن برطرف نمی شود.

     باردار نیستید.

     شیرده نیستید.

     بیش از حد چاق نیستید.

     هیچ فلزی در بدن شما کاشت نشده و عمل جراحی سختی نداشته اید.

     اگر از قبل ایمپلنت در بدن خود یا هرگونه فلزی داشتید و اکنون آن را در آورده اید، بهتر است که این تصمیم گیری را بر عهده پزشک بگذارید.

چه کسانی نباید آر اف انجام دهند؟

افرادی که آفتاب سوخته هستند زیرا احتمال ناراحتی در ناحیه درمان بیشتر خواهد بود.

بعضی از زنان که پوستشان قبل و در حین دوران قاعدگی حساس تر است.

خانم های باردار باید برای درمان تا زایمان صبر کنند.

با این روش افرادی با دستگاه های الکتریکی نظیر ضربان ساز یا ایمپلنت های فلزی نظیر اتصالات فلزی مفصلی، دریچه های قلب یا صفحات دندانی را نمی توان درمان کرد، زیرا ممکن است جریان RF از طریق بدن با این دستگاه ها تداخل داشته باشد یا کاشت های فلزی را گرم کند، که می تواند خطرناک باشد.

آیا نتایج حاصل از درمان آر اف دائمی هستند؟

نتایج می توانند در بعضی از نواحی درمان دائمی باشند؛ اگرچه که اگر مراقب وزن خود نباشید، ممکن است که دوباره چربی ها در قسمت های دیگر بدن شما پدیدار شوند و از جذابیت اندام شما بکاهند. یک رژیم مناسب به صورت پایدار همراه با ورزش متعادل می تواند نتایج دائمی این درمان را تضمین کند.

منبع: نمناک

نظر شما