شناسهٔ خبر: 51422378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الجزایر:

ادعای حضور نیرو‌های ایرانی در صحرای غربی مضحک است

معاون وزیر خارجه الجزایر ادعا‌ها درباره حضور نیرو‌های ایرانی در صحرای غربی را دروغی مضحک خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عمار بلانی، معاون وزیر خارجه الجزایر در امور صحرای غربی و کشور‌های مغرب در مصاحبه‌ای ادعا‌ها درباره حضور نیروهای ایرانی در شهر تندوف برای حمایت از جبهه پولیساریو را  «دروغی خنده‌دار» عنوان کرد.

بلانی در مصاحبه با روزنامه الشروق، ادعای حضور نیرو‌های ایرانی در شهر تندوف برای کمک به جبهه پولیساریو را تکذیب کرد و توضیح داد که این‌ ادعا‌ها چیزی جز دروغ‌های مضحک و خنده دار نیست.

این مقام الجزایری در ادامه افزود: « آنچه در مورد نیرو‌های ایرانی گفته می‌شود صرفا اطلاعاتی نادرست و تبلیغاتی رسانه‌ای است که در پشت پرده آن  اداره اطلاعات و مبارزه با جاسوسی ارتش مغرب  قرار دارد.»

جبهه پولیساریو در نوامبر سال گذشته پس از  نقض آتش بس با مغرب اعلام وضعیت جنگی کرد. از آن زمان تاکنون، این درگیری‌ها حتی با میانجی‌گری بین المللی نیز متوقف نشده است. در ماه اکتبر، شورای امنیت سازمان ملل از دو طرف درگیری در صحرای غربی خواست بدون پیش‌شرط و با حسن نیت مذاکرات را از سر بگیرند.

مغرب ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد و از سال ۱۹۷۵ تاکنون اداره امور این صحرا را به عهده دارد. جبهه پولیساریو که متشکل از ساکنان صحرای غربی است و برای استقلال این منطقه علیه استعمار اروپایی و پادشاهی مغرب جنگیده معتقد است که سرنوشت صحرای غربی باید توسط ساکنان آن تعیین شود.

مغرب در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مغرب در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه است.

انتهای پیام/

نظر شما