شناسهٔ خبر: 51394172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه ۱۰۲ هزار زائر به آستان‌های مقدس کشور مشرف می‌شوند

شهرری - ایرنا - دبیر پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی گفت: بر اساس آمارهای موجود، سالانه ۱۰۲ هزار نفر شامل هموطنان و میهمانان خارجی آستانهای مقدس و بقاع متبرکه کشورمان را زیارت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در هتل کرامت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) درحال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که سالانه حضور گردشگران در کشور ۲۵ میلیون نفر است که این آمار در مقایسه با شمار زائران اعتاب مقدسه بیانگر توجه هموطنان و میهمانان خارجی به مکانهای مقدس است.

وی با بیان اینکه ائران آستانهای مقدس ثروت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه باهدف هم افزایی و ایجاد وحدت رویه برای اثرگذاری فرهنگی بیشتر در کشور برگزار می شود.

معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی افزود: اجلاسیه اعتاب مقدسه زمینه ساز هم افزایی فرهنگی ، علمی ، پژوهشی ، تبلیغی و خدمات رسانی در حوزه مسائل اجتماعی با محوریت حرم های مطهر در خدمت هموطنان و زائران آستانهای مقدس و اماکن متبرکه است.

این مسئول اضافه کرد: حرم های مطهر نه تنها جایگاه آرمیدن ذریه اهل بیت (ع) است بلکه مزارهایی هستند که امور فرهنگی فوق العاده ای همچون فعالیت های فرهنگی، آموزشی، درمانی، پژوهشی و حتی گره گشایی های بزرگی در این مکانهای مقدس انجام می شود.

وی به سامانه فرهنگی زیارت در کشور اشاره کرد و گفت: این سامانه پویاترین، فراگیرترین و موثرترین فضای فرهنگی در کشور محسوب می شود که به زائران و مخاطبان خود خدمات رسانی می کند.

ذوالفقاری یادآور شد: اتحادیه آستانهای مقدس شامل اعتاب مقدس کشورهای ایران ، عراق و سوریه و همچنین بقاع متبرکه در قالب سازمانهای اوقاف و امورخیریه و حج و زیارت است.

پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در هتل کرامت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) روز چهارشنبه آغاز شد.

نظر شما