شناسهٔ خبر: 51391365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چشم انتظاری چند ساله و مردمی که بیمارستان ندارند/ بنیاد برکت، آخرین امید مردم محروم بوئین‌میاندشت

بوئین‌میاندشت در غرب استان اصفهان با گذشت سال‌ها از شهرستان شدنش تنها بیمارستانش هم تبدیل دانشگاه پیام نور شد و خبری از ساخت بیمارستان نیز در آن نیست؛ اینک اما با ورود بنیاد برکت به ماجرا بارقه‌هایی از امید برای مردم در احداث بیمارستان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین‌میاندشت، علی‌رغم اجرای طرح نظام سلامت در چند سال اخیر و هزینه‌‌هایی که توسط دولت در این بخش صرف شد، هنوز شهرستانی وجود دارد که فاقد بیمارستان بوده و از دریافت خدمات درمانی محروم مانده است.

یکی از این شهرستان‌ها بوئین‌میاندشت در غرب استان اصفهان است که با گذشت سال‌ها از شهرستان شدنش تنها بیمارستانش هم تبدیل دانشگاه پیام نور شد و خبری از ساخت بیمارستان نیز در آن  نیست؛ این شهرستان یک درمانگاه دارد، اما نه نیروی متخصص و نه دستگاه‌های پزشکی مورد نیاز برای مردم دارد و اگر نیاز کمک فوری پزشک داشته باشند باید نیم ساعتی تا شهرستان همجوار و ساعت‌ها تا مرکز استان طی کنند تا شاید مرهمی برای درد خود پیدا کنند.

 

قول‌های ساخت بیمارستان و مردمی که گوششان از وعده‌ها پر است

محمد صدیق، یکی از شهروندان بوئین‌میاندشتی با اشاره به نبود بیمارستان در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پیش از این یک بیمارستان مجهز به بخش‌ زایشگاه و جراحی در شهرستان ما وجود داشت، اما به دلیل سوء مدیریت‌ها به دانشگاه پیام‌نور تبدیل و تمام تجهیزاتش به بیمارستان داران منتقل شد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان برای پیگیری ساخت بیمارستان، اضافه کرد: زمزمه ساخت بیمارستان به گوش می‌رسد، اما چون در سال‌های گذشته در چند مرحله کلنگ‌زنی شد اما اقدامی صورت نگرفت، مردم تا شاهد اجرای عملیات نباشند به وعده ساخت بی‌اعتماد هستند.

این شهروند بویین میاندشتی افزود: یک کلینیگ درمانی توسط بخش خصوصی در شهر ایجاد شد که  آن هم تجهیزات درمانیش به طبقه فوقانی یک داروخانه منتقل شده که به دلیل عدم استقرار در یک مکان نامناسب، مراجعه کننده‌ای ندارد.

محسن ابراهیمی، از دیگر شهروندان بوئین‌میاندشتی به خبرنگار فارس گفت: برای لحظه‌ای فکر کنید شب در منزل به یک باره عارضه‌ای پیش می‌آید که نیاز کمک فوری پزشک دارید و در شهرستان ما که کیلومترها با مرکز استان فاصله دارد، زندگی می‌کنید؛ در این شرایط چگونه به مرکز درمانی مراجعه کنیم. تا بخواهیم بیمار را آن هم در یک شب زمستانی به شهرستان همجوار و یا مرکز استان برسانیم ساعت‌ها طول می‌کشد؛ حال اگر در مسیر دچار یک تصادف رخ بدهد و مصدوم دچار صدمه شود، دیگر امیدی برای زنده ماندن آن بیمار نیست.

 

وی می‌افزاید: نه بیمارستانی مجهز و نه امکاناتی نه پزشک متخصص و نه دستگاهی در دسترس است؛ ضمن آنکه مسؤولان بعد سال‌ها به این موضوع کوچکترین اهمیت نمی‌دهند.

بنیاد برکت پای کار حل مشکلات مردم محروم بوئین‌میاندشت 

حسین محمدصالحی، نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد برکت برای ساخت بیمارستان در این شهرستان، اظهار کرد: در این زمینه پیگیری‌هایی در وزارت بهداشت و درمان و بنیاد برکت انجام شده که اعتبار آن سال گذشته از سوی بنیاد برکت تخصیص یافت، اما مسأله اینجاست که بنیاد برکت نحوه تخصیص اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی را بر مبنای پیشرفت کار واریز می‌کند.

وی افزود: اکنون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کار مطالعاتی و نقشه‌های اولیه پروژه را آماده و در مرحله نهایی برای انجام مناقصه به منظور جذب پیمانکار است.

محمدصالحی با اشاره به مصوبه مجلس در الحاق تخصیص اعتبار مناطق سردسیر تا ۲۰ مهرماه هر سال، گفت: طبق این مصوبه، تا مهرماه ۱۴۰۱ جذب بودجه ساخت بیمارستان بوئین میاندشت فرصت وجود دارد و با توجه به اینکه وزارت بهداشت و درمان طرحی برای ساخت بیمارستان محلی ندارد، اما با این وجود، احداث این پروژه را قبول کرد.

 

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای  ساخت بیمارستان کافی نیست، افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شده، خیرین استان قول مساعدت، و وزارت بهداشت و درمان نیز قول تامین تجهیزات داده است که با توجه به سردسیر بودن منطقه بوئین‌میاندشت، پس از انتخاب پیمانکار اجرای پروژه بیمارستان به اواخر اسفندماه موکول می‌شود.

عملیات ساخت بیمارستان بوئین‌میاندشت، دهه‌فجر آغاز می‌شود

محمدرضا توسلی، فرماندار بوئین میاندشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساخت بیمارستان مجهز در شمال شهر بوئین میاندشت خبرداد و افزود: بنیاد برکت برای ساخت این بیمارستان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: اکنون نقشه‌های ساخت تهیه و برای انجام مزایده به منظور انتخاب پیمانکار به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال شده است و پس از انتخاب پیمانکار عملیات ساخت بیمارستان در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

رضا کیخایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بوئین‌میاندشت نیز با اشاره به پروژه ساخت بیمارستان این شهرستان اظهار داشت: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در چند مرحله کار مطالعاتی آن را در سطح شهرستان و استان انجام دادند و اکنون در حال تهیه نقشه ساخت هستند.

وی می‌افزاید: بنیاد برکت ساخت این بیمارستان را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کرده و پس از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار بخشی از اعتبار مورد نیاز تخصیص داده می‌شود و همزمان با پیشرفت کار در هر مرحله اعتبار از سوی بنیاد برکت تخصیص داده خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت با اشاره به  فعالیت یک مرکز درمانی در شهرستان، می‌گوید: اکنون یک پایگاه اورژانس ۱۱۵  و چهار دستگاه  آمبولانس در شهرستان بویین میاندشت وجود دارد؛ همچنین یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ در پل نوغان بویین میاندشت در دست ساخت است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج/ی

نظر شما