شناسهٔ خبر: 51343029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمانی دراماتیک ورستافِن در فرمول یک؛ همیلتون پس از ۴سال کم آورد

تهران- ایرنا- «مکس ورستافِن» راننده ۲۴ ساله هلندی با سبقت لحظه آخری از لوییس همیلتون، برای اولین بار قهرمان مسابقات فرمول یک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقات فرمول یک گرندپری ابوظبی امروز(یکشنبه) در روز پایانی و در پیست "یاس مارینا" از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز شد و در پایان با قهرمانی مکس ورستافِن هلندی به اتمام رسید.

بعد از حدود نیم قرن شاهد این بودیم که ۲ راننده تا روز پایانی با یکدیگر هم‌امتیاز هستند. همیلتون پرافتخار و ۳۵ ساله در یک سوی ماجرا قرار داشت و مکس ورستافِن ۲۴ ساله در سوی دیگر ماجرا.

همیلتون که از خط شماره یک کار را استارت زده بود در تمام جریان مسابقه پیشتاز بود اما تصادف نیکولاس لطیفی و ورود ماشین امنیتی، فاصله ۱۱ ثانیه‌ای همیلتون و ورستافِن را کاهش داد و راننده جوان هلندی موفق شد مانند سال قبل در نهایت قهرمان گرندپری ابوظبی شود.

استراتژی و پلن‌بی تیم ردبول برای سبقت گرفتن ورستافِن از فوق ستاره شرکت مرسدس باعث شد تا در دور نهایی این راننده جوان با لاستیک سافت به مسابقه ادامه دهد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. این اولین قهرمانی راننده هلندی در مسابقات فرمول یک فصل است. همیلتون در ۴ سال گذشته این عنوان را در اختیار داشت و تا به حال هفت بار قهرمان مسابقات فرمول یک شده است.

این اولین قهرمانی یک هلندی در فرمول یک و دومین قهرمانی یک راننده از ردبول بود که پس از سباستین فتل به ثبت رسید.

قهرمانی دراماتیک ورستافِن در فرمول یک؛ همیلتون پس از ۴سال کم آورد

نظر شما