شناسهٔ خبر: 51294580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فصل دانشجو(۱۳۲)/ مدرس دانشگاه آزاد مینودشت:

دانشجویان طلایه‌داران مبارزه با استکبار هستند

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت: دانشجویان طلایه‌داران مبارزه با استکبار هستند و این موضوع را در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مینودشت، علیرضا امینی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پردیس مینودشت اظهار کرد: دانشجویان طلایه‌داران مبارزه با استکبار بوده و این موضوع را ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان داده‌اند. این روز متعلق به دانشجوی ضد نیکسون، ضدآمریکایی و ضد سلطه است و باید با سلاح علم و دانش نگذارند گزندی به کشور ایران اسلامی وارد شود.

وی افزود: ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کودتایی با برنامه‌ریزی استعمارگران انگلیس و آمریکا علیه مردم ایران، شکل گرفت و از آنجایی که رژیم پهلوی به دنبال احیای فضای دخالت‌های گسترده استعمارگران در کشور بود، معاون نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت به ایران بیاید که دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به این سفر تجمع کرده و رژیم منحوس پهلوی برای خوش‌خدمتی به دشمنان این مردم به سمت آنان شلیک کرد و سه دانشجو به نام‌های شهید شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا را ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به شهادت رساند.(بیشتر بخوانید)

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت هطاب به دانشجویان عنوان کرد: فلسفه نامگذاری روز دانشجو، حرکت انقلابی همین دانشجویان در مقابل نظام سلطه و دفاع از استقلال کشور بود؛ بنابراین شما دانشجویان نیز باید در نامگذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو، توجه داشته باشید که به چه دلیل خون پاک شهدا در کف دانشکده فنی ریخت.

امینی گفت: هر جامعه برای پیشرفت به دو مؤلفه تولید فکر و نیروی انسانی نیاز دارد. دانشگاه سازمانی است که این دو مؤلفه را به طور همزمان دارد؛ چراکه که تولید فکر توسط استادان انجام می‌شود و نیروی انسانی، انرژی و ظرفیت بالای آن که دانشجویان هستند، می‌توانند موتور پیشران و محرک جامعه باشند و در همه زمینه‌ها به توسعه و پیشرفت کمک بکند.

دانشجویان طلایه‌داران مبارزه با استکبار هستند

به گزارش آنا، در پایان مراسم از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی، ورزشی قدردانی شد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

نظر شما