شناسهٔ خبر: 51294366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی برای بازدید از آثار تاریخی به اصفهان سفر کرد

اصفهان - ایرنا - سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعدازظهر پنجشنبه بمنظور بازدید از آثار تاریخی اصفهان و حفاظت از آنها و محورهای گردشگری به این شهر سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به اصفهان علاوه بر حضور در جلسه های متعدد استانی با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فعالان گردشگری و صنایع دستی و همچنین خبرنگاران دیدار خواهد کرد.

بازدید از بناهای تاریخی، محورها و تاسیسات گردشگری، کارگاه های صنایع دستی و گفت و گو با هنرمندان از دیگر برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اصفهان است.

سید عزت الله ضرغامی بعدازظهر پنجشنبه پس از ورود به اصفهان با فعالان صنایع دستی و گردشگری که در فرودگاه حضور داشتند گفت و گو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از کارگاه مرمتی گنبد مسجد امام(ره) در مجموعه جهانی میدان امام (نقش جهان)، هنر مرمتگران را همراه با علم، دانش، علاقه، ایمان و اعتقاد دانست.

ضرغامی گفت: هنر مرمتگران همراه با علم، دانش، علاقه، ایمان و اعتقاد است و بهمین دلیل هنر این هنرمندان باقی مانده است و نسل به نسل تداوم خواهد داشت.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با بررسی به‌عمل آمده چنین نتیجه‌گیری به‌عمل آمده که فرونشست زمین، برخی آثار تاریخی اصفهان را تهدید می‌کند، لذا در این سفر، وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی از آثار تاریخی اصفهان بازدید و با کارشناسان به گفتگو خواهد نشست.

علی کامیابی افزود: دیدار با مسوولان استان، نمایندگان مردم و بحث و تبادل نظر درباره ترویج صنایع‌دستی، توسعه گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی استان اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی به اصفهان است.

۲۲ آبان امسال بود که دفتر رئیس جمهوری در نامه‌ای دستور رییس جمهوری مبنی بر عزیمت به اصفهان را به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ کرد.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن شامل میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است.

در ماه های اخیر جمعی از کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی نسبت به تهدیدهایی مانند فرونشست زمین برای آثار تاریخی اصفهان اظهار نگرانی کردند.

نظر شما