شناسهٔ خبر: 51294360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر فرودگاه خرم آباد:

فرودگاه خرم‌آباد امکان برقراری پروازهای خارجی را دارد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: فرودگاه شهدای خرم‌آباد دارای مجوز مرز خارجی است و امکان برقراری پروازهای خارجی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا "علی کاملی" روز پنجشنبه در بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح فرودگاه خرم آباد بیان کرد: طرح فرودگاه خرم آباد در ابتدا طرحی ملی بود که سپس در قالب طرح استانی پیگیری شد و به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتقل شد.

وی اظهار داشت: بهسازی ترمینال و محوطه فرودگاه در فاز نخست ، سال گذشته با اعتبار پنج میلیارد تومان آغاز شد و تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روشنایی باند با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: گیرنده ها و فرستنده های ساختمان فرودگاه در حال نصب بوده و دیوارهای حفاظتی از سیل سال ۹۸ و حتی سال ۸۶ به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و فنس های حفاظتی با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

کاملی با بیان اینکه دوربین های پایش تصویری نیز با اعتبار سه میلیارد تومان و بهسازی ابنیه فرودگاه با اعتبار ۲ میلیارد تومان انجام شده  افزود: ارتقای سطح ایمنی و آتشنشانی فرودگاه با اعتبار ۹ میلیارد تومان ایجاد شده استت.

وی اظهار داشت: در راستای رونق وتوسعه فرودگاه خرم آباد روزانه شدن پروازهای فرودگاه ضرورت دارد چرا که پروازهای فرودگاه شایسته این استان نیست و امکان حداقل روزانه سه پرواز مسافری به تهران امکان پذیر است.

به گفته وی تمام تجهیزات فرودگاه های اهواز و اصفهان در این فرودگاه نیز  وجود دارد و تنها چیزی که در لرستان وجود ندارد به بحث گردشگری توجه نشده و خیلی از شرکت های هواپیمایی ترغیب به حضور در استان نشده اند.

مدیر فرودگاه خرم آباد عنوان کرد:فرودگاه خرم اّباد نباید در محدوده و حریم شهر قرار گیرد و اکنون ۲۸۸ متر از طول باند فرودگاه از دست رفته است.

وی افزود: لرستان استانی سرسبزی با مواهب طبیعی بسیار زیاد است و امکان حمل و نقل هوایی کوچک در استان وجود دارد و سرمایه گذار بخش خصوصی راغب به انجام حمل و نقل هوایی است.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی در مجاورت فرودگاه است و جاده ترانزیتی شمال به جنوب و راه آهن تهران به خرم آباد و اندیمشک دیگر ظرفیت های استان امکان حمل و نقل ترکیبی را در این استان فراهم نموده است و موجب اشتغالزایی این استان می شود.

احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن،  خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، علی نبیان مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی و سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهی می کنند.

قرار است آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، روز جمعه ۱۹ آذرماه به لرستان سفر کنند.

نظر شما