شناسهٔ خبر: 51294021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تدوین برنامه زمانبندی ۳ ساله تکمیل راه آهن لرستان

خرم‌آباد- وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به صورت دقیق و اجرایی برنامه زمانبندی ۳ ساله تکمیل پروژه راه آهن لرستان تهیه و تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی امروز پنجشنبه در نشست با مسئولان لرستان با تاکید بر اینکه برنامه زمانبندی سه ساله تکمیل راه آهن لرستان از سوی قرارگاه خاتم به ما داده شود؛ گفت: این برنامه ظرف ۱۰ روز آینده تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه باید به صورت دقیق و اجرایی تهیه و تدوین شود، گفت: میزان منابع مالی پروژه در قالب این برنامه اعلام شود.

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی راه آهن لرستان

لطیفی مشاور طرح راه آهن دورود- خرم آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ۶۰ درصد باقی مانده این پروژه، بسیار سخت است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه تاکنون تعطیل بوده است، افزود: کمبود اعتبار، تملک اراضی و … از جمله مشکلات این پروژه محسوب می‌شود.

مشاور طرح راه آهن دورود- خرم آباد با اشاره به فاز اول این پروژه در قالب ۴۰ کیلومتر گفت: این آمادگی وجود دارد که فاز اول را با ۶۰۰ میلیارد تومان عملیاتی کنیم.

لطیفی نیاز کلی پروژه را حدود چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تونل‌های این پروژه ۳۳ کیلومتر است و طویل‌ترین تونل‌ها را دارد؛ ۳۰ درصد از حفاری تونل‌ها نیز انجام شده است.

نظر شما