شناسهٔ خبر: 51293926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در طرح اهدای «بسته‌های فرهنگی» صورت گرفت؛

اهدای ۵ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار از کتابفروشی

موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران ۵ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب را به خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار استان‌های بوشهر و سیستان‌وبلوچستان اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و همزمان با طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰، طرح اهدای «بسته‌های فرهنگی» را برگزار کرد؛ این طرح ویژه خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار استان‌های جنوبی کشور بود که در آن‌ها یا کتابفروشی وجود نداشت یا به تعداد اندک وجود دارد. طی اجرای این طرح ۲۳ عنوان کتاب در شش بسته به تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ جلد به استان‌های بوشهر و سیستان‌وبلوچستان ارسال شد.

بسته اول این کمک مومنانه با کتاب‌هایی چون «در جستجوی خدا»، «پدربزرگ من»، «چراغ هدایت»، «یک مرد و یک نامرد»، «گوش‌هایت را تیز کن» و «حرفی از آن هزاران» به تعداد ۱۰۰۰ جلد به استان بوشهر اهدا شد. همچنین بسته دوم آن نیز ۱۲۰۰ جلد کتاب با عناوین «فرشته‌های باران»، «سیب کوچولو»، «کرم کوچولو»، «تنور دوستی»، «جایزه‌های خدا» و «علی (ع) مقتدر مظلوم» را شامل می‌شود که به خانواده‌های کم برخوردار و محروم بوشهر هدیه داده شد.

سومین بسته کمک مومنانه موسسه فرهنگی و هنری قدر ولایت و خانه کتاب و ادبیات ایران نیز به استان بوشهر تعلق گرفت که ۱۰۰۰ جلد از آثاری با نام‌های «فرشته‌های حرم»، «جنگ بی‌ تفنگ»، «مراقب جایزه‌هات باش»، «جایزه‌های خدا» و «یک مرد و یک نامرد» را در برمی‌گیرد. همچنین ۵ کتاب «کرم کوچولو»، «سیب کوچولو»، «آبشار اندیشه»، «گوش‌هایت را تیز کن» و «حقیقت فاخر» آثاری است که به تعداد ۱۰۰۰ جلد در قالب بسته چهارم این کمک مومنانه به خانواده‌های سیستان و بلوچستان اهدا شد.

در بسته پنجم این طرح نیز ۶۰۰ جلد همچون «بانگ طلایی»، «وای چه سرو صدایی»، «آن هزارمین مرد»، «نذر عجیب»، «به شوق چشمه» و «حکایت کشف حجاب» به استان بوشهر و ۶۰۰ جلد دیگر از همین شش عنوان کتاب در بسته ششم به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

نظر شما