شناسهٔ خبر: 51293792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: همه برای کنترل ایدز مسوولیت دارند

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: همه برای آگاهی رسانی به جامعه در باره ایدز و پیشگیری و کنترل این بیماری مسوولیت دارند.

صاحب‌خبر -

دکتر علیرضا صداقت روز پنجشنبه در همایش پیاده روی "روبان قرمز" که به مناسبت هفته جهانی ایدز در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شد افزود: گرچه طی ۲ سال گذشته درگیر ویروس کرونا بودیم اما این ویروس تنها دغدغه ما نبود، کرونا درس‌های بسیار در حوزه اجتماعی به ما داد و همراهی و همکاری مردم در کنترل شیوع آن نقش بزرگی داشت بطوریکه هر کجا رعایت پروتکل ها و همکاری مردمی افزایش یافت بیماری کاهش یافت و هر جا که مردم همکاری نکردند، شاهد افزایش شیوع بیماری بودیم.

وی با بیان اینکه خدمت‌گذاران مردم در حوزه بهداشت و درمان نیز در تمام این روزها از خدمت به مردم و بیماران دریغ نکردند ادامه داد: طی این مدت نگرانی ما همواره بیماری کووید ۱۹ نبود زیرا بیماری‌های قدیمی‌ دیگری نیز وجود دارند که یکی از آن‌ها بیماری ایدز است که تعداد قابل توجهی نیز به این بیماری مبتلا هستند.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به برگزاری این همایش گفت: وجود این همایش نشان ‌دهنده وحدت ‌ما ‌با بیماران است و پیام دوم آن نیز این است که ما برای سلامتی عمومی‌ خود اهمیت بسیاری قائل هستیم.
وی در باره غربالگری عمومی اچ.آی.وی افزود: ایدز یک بیماری اجتماعی است که همه در برابر آن مسوولیت داریم و سازمان بهداشت جهانی‌ نیز گاهی به صورت نمادین توصیه به غربالگری عمومی می‌کند.

صداقت ادامه ‌داد: در شیوع کرونا برای نشان دادن همبستگی در کنترل و مراقبت اچ.آی.وی گردهم آمده‌ایم که بگوییم بیماری های دیگر نباید فراموش شوند.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر مشهد نیز در این‌ مراسم گفت: مهمترین پیام این همایش در هفته مبارزه با ‌ایدز، پیوند میان ورزش و سلامتی جامعه است. تلاش ما در شورای ششم شهر مشهد به عنوان شورای ‌جوان و انقلابی، گسترش ورزش به صورت همگانی است زیرا اعتقاد داریم زمینه‌ ایجاد شهر با نشاط و ورزش محور را داریم.
سیدحسین علوی مقدم افزود: ایدز نوعی بیماری است و حرف ‌زدن درباره این بیماری خط قرمز ندارد زیرا نیازمند شناختن بیشتر این بیماری در جامعه هستیم و ایدز مسئله‌ای اجتماعی است. 
وی ادامه داد: امیدواریم با شناساندن این بیماری خاموش به جامعه‌ آگاهی عمومی را افزایش دهیم زیرا پیشگیری همواره بهتر از درمان است. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش با تبریک روز پرستار گفت: در زمینه ایدز، نیاز به مشارکت همگانی داریم البته استان خراسان رضوی با همت شهروندان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی، یکی از پاکترین استان‌ها در این زمینه است. 
سیدجواد حسینی افزود: متوسط ابتلا به ایدز در کشور ۳۷ نفر در هر صد هزار نفر است و این عدد در استان خراسان رضوی ۱۲ نفر در هر صد هزار نفر می‌باشد که حکایت از توفیق استان در کنترل ابتلا به ایدز است.
وی ادامه داد: امروزه با پیشرفت علم اگر این روند ادامه‌ یابد بیماری‌ ایدز وجود نخواهد داشت. همچنین با درمان‌هایی که امروزه انجام ‌می‌شود امیدواریم دیگر بیماری در این‌ حوزه نداشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی دو هفته اخیر ۲۰ هزار آزمایش رایگان اچ.آی.وی از شهروندان مشهد انجام شده و تعداد ابتلا به این عفونت در این نمونه ها بسیار ‌اندک بوده است. 
وی افزود: از شهروندان می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا را کنترل کرده و برای واکسینه شدن علیه آن اقدام کنند و افراد بالای ۴۰ سال نیز که حدود سه ماه از آخرین تزریق واکسن کرونای آن‌ها گذشته می‌توانند اقدام به تزریق دز سوم واکسن کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: همه برای کنترل ایدز مسوولیت دارند


همایش پیاده روی روبان قرمز به مناسبت هفته جهانی ایدز و به منظور اگاهی رسانی به جامعه در باره اچ.آی.وی با مشارکت سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت فرهنگی منطقه هشت شهرداری، فرهنگسرای نصرت و انجمن علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بوستان کوهسنگی این شهر برگزار شد.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: همه برای کنترل ایدز مسوولیت دارند

در این مراسم نهالی به یادبود شهید محمد شکری در بوستان کوهسنگی کاشته شد.

نظر شما