شناسهٔ خبر: 51293788 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

قشم و کیش شلوغ شد!

تزریق مناسب واکسن کرونا در چند ماه گذشته و رنگ باختن کرونا در سرتاسر کشور، علاقمندان گردشگری را به سوی قشم و کیش کشانده است و این روز ها جزایر خلیج فارس حسابی شلوغ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، از ابتدای مهرماه تاکنون که شرایط آب و هوایی در جنوب کشور بهاری شده، جزایر قشم و کیش میزبان جمعیت زیادی از دوستداران گردشگری هستند که از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی به این مناطق زیبا سفر می‌کنند.

 ثبت افزون بر یک میلیون سفر دریایی قشم در دوماه مهر و آبان 

رییس اداره بنادر و دریابانی قشم گفت: در دو ماه‌ مهر و آبان امسال یک میلیون و 42 هزار و 760 مسافر و گردشگر از مبادی آبی این جزیره رفت و آمد کرده‌اند.

علی اشتری اظهار داشت: از این تعداد 525 هزار و 764 مسافر وارد جزیره قشم شده‌اند و 516 هزار و 996 گردشگر هم جزیره را به مقاصد مختلف، ترک کردند.

وی ادامه داد: در این مدت 212 هزار و 784 خودرو از مسیر لافت به پهل تردد کرده‌اند که 108 هزار و 846 خودرو وارد جزیره قشم شدند و 103 هزار و 937 خودرو هم از این منطقه خارج شده‌‌اند.

رنگ آبی کرونایی قشم و کیش و شرایط آب و هوایی بهاری این جزایر باعث شده مردم از هر فرصتی برای سفر به این دو منطقه آزاد در استان هرمزگان استفاده کنند و با سفر به این جزایر زیبا، از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره ببرند.

وجود ژیوپارک جهانی قشم با ژیوسایت‌های کم نظیر و بی نظیرش که هریک از آنها همچون طولانی ترین غارنمکی جهان، دره تندیس‌ها، خلیج دلفین‌های آزاد هنگام، جنگل دریایی حرا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، دره ستاره‌ها، بام قشم، تنگه چاهکوه و ... می‌تواند دلیل خوبی برای دوستداران طبیعت با هدف سفر به این جزیره زیبا باشد.

 بازدید نزدیک به 73 هزار گردشگر از ژیوسایت‌های قشم 

مدیر ژیوپارک جهانی قشم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ‌ماه امسال 72 هزار و 918 مسافر و گردشگر از ژیوسایت‌های قشم بازدید کردند.
علیرضا امری کاظمی افزود: دره ستاره ها با 33 هزار و  500 بازدید کننده، جذاب ترین ژیوسایت قشم برای گردشگران شناخته شد.

وی با اعلام اینکه 30 هزار و 311 نفر از تنگه چاهکوه و پنج هزار و 599 نفر از غار نمکی بازدید کردند، ادامه داد: ژیوپارک قشم در فروردین ماه با 23هزار و 915 نفر، بیشترین و در ماه مرداد با 597 نفر، کم‌ترین بازدید کننده را داشته است.

مدیر ژیوپارک جهانی قشم همچنین از حضور 109 بازدیدکننده خارجی در ژیوسایت‌های قشم خبر داد و افزود: از این تعداد 72 نفر از دره ستاره ها، 24 نفر از غارنمکی، 11 نفر از تنگه چاهکو و دو نفر نیز از دره تندیس‌ها بازدید کردند.

وی ادامه داد: 52 درصد از بازدیدهای امسال برابر با 40 هزار و 114 نفر در ماه‌های مهر و آبان ثبت شده است.

امری کاظمی اظهار کرد:  در ماه مهر 14 هزار و 619 گردشگر و در آبان 25هزار و 495 دوستدار طبیعت از ژیوسایت‌های قشم بازدید کردند.

وی یادآور شد: همچنین یک هزار و 26 نفر از موزه ژیوپارک قشم بازدید کردند که 65 درصد از این بازدیدها در 2 ماه اخیر صورت گرفته است.

آمار و ارقام اعلام شده نشان از افزایش سفرها به جزایر خلیج فارس با آغاز نیمه دوم سال دارد و این خبر خوبی برای فعالان اقتصادی این جزایر به ویژه آنانی که در حوزه هتلینگ و اماکن اقامتی این دو جزیره در دوران کرونایی به شدت آسیب دیده‌اند، خواهد بود.

 افزایش 67 درصدی سفر به کیش در پاییز1400 

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ورود گردشگران به این جزیره در پاییز امسال در مقایسه با مهر و آبان سال 1399، از افزایش 67 درصدی برخوردار بوده است.

فضل‌الله زرین جویی بیا بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانگردی UNWTO، شیوع بیماری کرونا سبب کاهش 70 درصدی تقاضای گردشگری در سطح جهان شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اعلام شده، خوشبختانه جزیره کیش در دوران همه گیری کرونا با کاهش 27 درصدی سفر گردشگران به این جزیره،  از شرایط مطلوب تری برخوردار بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اشغال 84 تا 85 درصدی هتل‌های این جزیره در ماه‌های مهر، آبان و آذر امسال، افزود: افزایش67 درصدی ورود مسافران به کیش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از استقبال مردم این جزیره به عنوان مقصد گردشگری دارد.

وی در رابطه با اجرای برنامه های مدون حوزه معاونت گردشگری و توسعه سلامت کیش، گفت: نظارت‌های مشترک با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خدمات گردشگری به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفته است.

علیرغم خبرهای خوش افزایش سفرها به جزایر خلیج فارس، انتظار می‌رود همه مردم در همه سفرها و حتی در شهرهای خودشان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، کمک کنند تا کشورمان به امید خدا برای همیشه از شر این ویروس کشنده نجات یابد و زندگی و کسب و کارها به روال طبیعی خود بازگردند.

جزایر قشم و کیش به عنوان دو جزیره مهم گردشگری کشور در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار دارند.

نظر شما