شناسهٔ خبر: 51293748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجاهدت پرستاران ما را از بحران کرونا عبور داد

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در بحران ویروس منحوس کرونا با وجود زحمات پرستاران در خط مقدم نبرد، توانستیم از این مرحله عبور کنیم، کشورهای عربی‌ که در بحث تجهیزات، تخت‌های بیمارستانی و دارو و درمان نسبت به ایران برتری داشتند، در برابر این بیماری کم آوردند و پا به فرار گذاشتند و افراد کهنسال را رها کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ضمن تبریک تولد حضرت زینب(س) و روز پرستار، با حضور در درمانگاه پاکروان و مجتمع درمانی امام‌خمینی(ره) گفت: کار پرستاری با عظمت است و هر عارضه‌ای پیش می‌آید پرستاران تنها غم‌خواران مردم در روزهای سخت هستند، چه چیزی باعث شده که تولد حضرت زینب(س) به‌عنوان روز پرستار نامیده شود به کدام نکته توجه شده است؟

وی ادامه داد: عقیله بنی‌هاشم زندگی سراسر سیاسی داشته که در خانه امیرالمؤمنین(ع) در کنار بیماری مادر نقش‌آفرینی می‌کند، برای امام حسن(ع) خواهر و غم‌خوار بوده اما در کنار اباعبدالله(ع) در صحنه نبرد حاضر می‌شود تا مأمن و آرامش بچه‌هایی باشد که زیر چادر عقیله بنی‌هاشم جمع شدند تا احساس آرامش کنند.

رفیعی‌آتانی اظهار کرد: پرستاری حس آرامش و امنیت را به جامعه ترویج می‌کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در ادامه بیان کرد: در بحران ویروس منحوس کرونا با وجود زحمات پرستاران در خط مقدم نبرد، توانستیم از این مرحله عبور کنیم، کشورهای عربی‌ که در بحث تجهیزات، تخت‌های بیمارستانی و دارو و درمان نسبت به ایران برتری داشتند، در برابر این بیماری کم آوردند و پا به فرار گذاشتند و افراد کهنسال را رها کردند.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران که در مکتب زینب کبری(س) پرورش یافته‌اند با کمترین تجهیزات و امکانان نسبت به غربی‌ها بزرگ‌ترین جلوه ایثار و خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

این مسؤول بیان کرد: در جبهه وقتی توپ‌خانه، آرپی‌جی، تیربار و قناسه را می‌دیدیم خیالمان راحت بود که سنگر مستحکم است و در نبرد با کرونا وقتی رشادت و ایثار پرستاران را دیدیم خیالمان راحت بود که سنگر مبارزه با بیماری کرونا، مدافعان برومندی در حوزه سلامت دارد و توانستیم از سخت‌ترین مراحل عبور کنیم.

وی در پایان ضمن تجلیل از پرستاران گفت: در کرج مردم برای پرستاران نذر و قربانی می‌کردند تا مدافعان سلامت بتوانند در کنار مردم آرامش و امنیت را به ارمغان بیاورند، برخی از پرستاران بیش از یک ماه بود فرزند خردسال خود را ندیده بودند و چه سختی‌هایی کشیدند تا بتوانند بر مشکلات کرونا غلبه کنند، مردم فداکاری آن‌ها را فراموش نخواهند کرد و اگر ضعفی در انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های بعد وجود دارد، مشکل از مسؤولان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما