شناسهٔ خبر: 51293677 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بخش ستایشگران اهل بیت (ع) مهرواره «هوای نو» :

 فعالیت‌های خودجوش مردمی در هیئات مذهبی ظرفیت فرهنگی خوبی دارد

مدیر بخش ستایشگران اهل بیت (ع) مهرواره «هوای نو»  گفت: خودجوش بودن فعالیت‌های مردمی در هیئت‌های مذهبی یک ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که مهرواره «هوای نو» خدمات خالصانه هیئت‌ها به تصویر میکشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی فام، مدیر بخش ستایشگران اهل بیت (ع) مهرواره «هوای نو» در برنامه تلویزیونی «سلام صبح به‌خیر» شبکه سوم سیما حضور یافت و ضمن تشریح اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های مهرواره «هوای نو» به سوالات مجری برنامه در خصوص روند اجرای بخش‌های مختلف مهرواره پاسخ گفت.

مدیر بخش ستایشگران اهل بیت (ع) مهرواره «هوای نو» با اعلام اینکه این رویداد ملی برای اولین بار در این سطح برگزار می‌شود، گفت: هیئت بهعنوان یکی از قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین مقوله‌های فرهنگی، مورد توجه ویژه ما در این مهرواره قرار دارد.

وی افزود: شناسایی و معرفی الگوها و نمونه‌های موفق‌تر در حوزه فعالیت‌های هیئت و ایجاد انگیزه و رغبت گسترده‌تر در میان جامعه برای فعالیت‌های دینی از اهداف مهرواره است.

محمدی فام ضمن تشریح بخش‌های اصلی مهرواره هوای نو عنوان کرد: بخش‌های جذابی در این مهرواره طراحی کردیم. به عنوان نمونه ما در بخش کتاب هیئت، رشته مستندنگاری داریم که قطعاً تجربه نگارش فعالیت‌های متنوع و مکتوب کردن محتوای فرهنگی توسط هیئت‌ها بسیار قابل استفاده و جالب خواهد بود.

عضو شورای برنامه‌ریزی مهرواره هوای نو همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از هیئت‌های کوچک در طول زمان و به تدریج، فعالیت‌های خود را توسعه داده‌اند و امروز تشکل‌های دینی و مردم به پایه مؤثر در فضای فرهنگی تبدیل شده‌اند گفت: خدمات اجتماعی و فرهنگی هیئات مذهبی در ایام کرونا و ارتباط مستقیم با مردم و همکاری‌های متنوع در حوزه خدمات سلامت جسمی و روحی از کارکردهای جدی و قابل توجه هیئت‌های مذهبی بوده است.

وی در خصوص بخش ستایشگران اهل بیت (ع) نیز گفت: امسال با توجه به تدبیر اتخاذ شده، فقط یک رشته اصلی داریم و آن مدیحه‌خوانی است که همین‌جا از همه مداحان عزیز دارای سن ۲۰ تا ۳۵ سال در سراسر کشور دعوت می‌کنم با ارسال یک فیلم ۵ تا ۷ دقیقه‌ای از فرصت حضور در این مهرواره استفاده کرده و در این رویداد دینی شرکت کنند.

محمدی فام اظهار کرد: هدف اصلی ما در این بخش، اشاعه و تقویت شاخصه‌های مورد نظر است تا انشاالله در سال‌های آینده موجب انتشار و گسترش معیارهای معرفی شده در سراسر کشور شود و جامعه در گذر سال‌ها به سمت و سویی هدفمند و با محتوای غنی و فاخر در خدمت دین و فرهنگ باشند.

مدیر بخش ستایشگری مهرواره هوای نو ادامه داد: خودجوش بودن فعالیت‌های مردمی در هیئت‌های مذهبی یک ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که مهرواره «هوای نو» در تلاش است فعالیت‌ها، زحمات و خدمات خالصانه هیئت‌ها در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف را برای عموم مردم به تصویر بکشد و گوشه‌ای از ظرفیت بی‌نظیر هیئت‌ها و تشکل‌های دینی را به جامعه معرفی و برای توسعه و مشارکت در آن همگان را دعوت کند.

وی افزود: امروز محصولات و خدمات فرهنگی هیئت‌های مذهبی ما در سراسر کشور باید عینیت پیدا کند و در فضای جامعه در قالب‌های نو و مورد استفاده مردم منتشر شود و این باور ماست که در شعار مهرواره هم تجلی پیدا کرده که در هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم.

محمدی فام با بیان اینکه در فضای امروز فرهنگی اهمیت دادن به کیفیت نشر رسانه‌ای فعالیت‌های هیئت کمتر از پخش نذری به عاشقان اهل بیت (ع) و اجرای برنامه در داخل هیئت نیست، گفت: ما نیازمند یک همت جمعی و اراده جدی در میان همه علاقمندان و فعالان حوزه هیئت هستیم و این یک فراخوان حکومتی نیست و با انگیزه خدمت به آستان اهل بیت (ع) در بستری مردمی در حال انجام است و همگام با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اجرایی شده است.

نظر شما