شناسهٔ خبر: 51293563 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اینستاگرام قابلیت نمایش پست‌ها براساس زمان انتشار را به این ...

اقتصاد ایران: ظاهرا اینستاگرام قصد دارد قابلیت نمایش پست‌ها براساس زمان انتشار را به پلتفرم خود بازگرداند؛ قابلیتی که کاربران زیادی به آن علاقه داشتند و از چند سال قبل با سیستم نمایش پست مبتنی بر الگوریتم جایگزین شده است.

صاحب‌خبر -

اینستاگرام اعلام کرده است که خوراک خبری زمانی، مجددا به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه خواهد شد و بدین ترتیب کاربران می‌توانند پست‌های خود را از ابتدا به ترتیبی که به‌اشتراک گذاشته‌اند، مشاهده کنند.

به گزارش دیجیتال ترندز، اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ قابلیت نمایش پست‌ها براساس زمان انتشار را حذف و به‌جای آن از یک سیستم مبتنی بر الگوریتم استفاده کرد. این الگوریتم پست‌های مورد علاقه‌ی کاربران را بالاتر از سایر پست‌ها نشان می‌دهد. خوراک خبری الگوریتمی به‌عنوان یک گزینه‌ی جایگزین برای مشاهده‌ی پست‌ها باقی خواهد ماند و اینستاگرام احتمالا این قابلیت را با نام «علاقه‌مندی‌ها» ارائه خواهد کرد.

آدام موسری روز چهارشنبه در جلسه‌ی استماع سنا گفت:

درحال‌حاضر درحال کار روی نسخه‌ای از خوراک خبری زمانی هستیم که امیدواریم در سال آینده راه‌اندازی شود.

این جلسه عمدتا به چگونگی برنامه‌ریزی اینستاگرام برای بهبود ایمنی و ارا‌ئه‌ی راهکارهای جدید به کاربران جوان‌تر این پلتفرم می‌پردازد.

توئیتی که بعدا توسط حساب Comms اینستاگرام منتشر شد، توضیح داد که این شبکه‌ی اجتماعی درحال کار روی معرفی چند روش جدید برای نمایش دادن پست‌های کاربران است. در این توئیت آمده است:

ما درحال آزمایش برخی ویژگی‌ها هستیم؛ این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تصمیم بگیرید که چه پست‌هایی در بالای فهرست شما نمایش داده شود. علاوه‌براین درحال کار روی گزینه‌ی دیگری هستیم که پست‌های افراد دنبال شده را به‌ترتیب زمان انتشار نمایش می‌دهد.

با توجه به این توئیت, مشخص شده است که احتمالا طیف وسیعی از روش‌ها برای مشاهده‌ی پست‌های اینستاگرام در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که سیستم الگوریتمی نیز یکی از این روش‌ها خواهد بود. شایان ذکر است روش نمایش پست‌ها براساس الگوریتم هم‌اکنون توسط اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در توئیت دیگر حساب Comms اینستاگرام نوشته شده است:

ما می‌خواهیم به‌طور واضح اعلام کنیم که درحال ایجاد گزینه‌های جدیدی هستیم که انتخاب بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد داد تا بتوانند تصمیم بگیرند چه پست‌هایی برای آن‌ها در بالای فهرست نمایش داده شود، و این به‌معنای استفاده از سیستم زمانی برای نمایش همه پست‌ها نیست. این قابلیت‌های جدید احتمالا اوایل سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

تصمیم اینستاگرام برای معرفی مجدد خوراک خبری زمانی، منعکس‌کننده‌ی حرکت مشابهی است که توئیتر در سال ۲۰۱۹ انجام داد. توئیتر ۶ سال پیش در حرکتی مشابه اقدام اینستاگرام، خوراک خبری مبتنی بر زمان را از پلتفرم خود حذف کرد و به‌جای آن از یک سیستم الگوریتمی برای نمایش توئیت‌های کاربران بهره گرفت تا پست‌های برتر از نظر این الگوریتم در جایگاه بالاتری نمایش داده شود. جامعه‌ی کاربران توئیتر پس از حذف ویژگی نمایش توئیت‌ها براساس تاریخ انتشار تا سال‌ها از این شبکه‌ی اجتماعی انتقاد می‌کردند که این روند سرانجام باعث شد توئیتر دوسال قبل مجددا ویژگی یاد شده را به پلتفرم خود اضافه کند.

با این‌حال، توئیتر همچنان به بررسی نحوه‌ی ارائه‌ی قابلیت نمایش پست‌ها براساس زمان ادامه می‌دهد و اخیرا قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده است که امکان پین کردن برگه‌ی جدیدترین توئیت‌ها را به بالای صفحه فراهم می‌کند.

در حال‌حاضر نمی‌توان آخرین توئیت‌ها را به‌عنوان برگه‌ی پیش‌فرض نمایش پست‌ها تنظیم کرد و هربار که این اپلیکیشن را باز کنید، با تنظیمات صفحه‌ی خانگی مواجه خواهید شد.

اینکه اینستاگرام خوراک خبری زمانی خود را به روشی مشابه روش توئیتر ارائه خواهد کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست. آنچه واضح است، این است که هر دو شرکت استفاده از تنظیمات مبتنی بر الگوریتم را ترجیح می‌دهند زیرا آزمایش‌های مقایسه‌ای گذشته نشان داده است افرادی که از این روش برای استفاده می‌کنند، زمان بیشتری در این شبکه‌های اجتماعی صرف کرده‌اند و همین عامل باعث می‌شود بازدید تبلیغات منتشر شده در این پلتفرم‌ها افزایش یابد، زیرا هوش مصنوعی مورد استفاده در این الگوریتم یاد می‌گیرد که کاربران بیشتر به چه نوع پست‌هایی علاقه دارند.

اما اقدام اینستاگرام برای بازگرداندن خوراک خبری مبتنی بر زمان نشان می‌دهد که بسیار از کاربران درخواست کرده‌اند که این قابلیت به پلتفرم مورد اشاره اضافع شود و بنابراین، می‌توان پاسخ مثبت این شبکه‌ی اجتماعی به درخواست کاربران را به‌عنوان یک اقدام مثبت درنظر گرفت.

نظر شما