شناسهٔ خبر: 51293460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان از معاون رئیس جمهوری:

لرستان پایلوت توانمندسازی و دلفان پایلوت کنترل آسیب‌های اجتماعی شود 

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان در شورای اداری شهرستان دلفان که با حضور معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و مسئولان محلی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، خواستار پایلوت شدن لرستان در توانمند سازی مهارت های اجتماعی و اشتغال‌زایی زنان شد.

صاحب‌خبر -

ناهید پرویزپور، در شورای اداری دلفان، با بیان این مطلب که بیش‌از ۶۹ هزار نفر از جمعیت شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: جمعیت زنان دلفان با نزدیک به نیمی از جمعیت این شهرستان نیازمند نگاه ویژه است، زنانی که در فقر مفرط به سر می‌برند و با مشکلات عدیده معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی فقر و فلاکت را عامل اصلی به میدان آمدن زنان و ایجاد پدیده زنان کار در این شهرستان دانست و افزود: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که کرامت زنان در این شهرستان نادیده گرفته شود و زنان سرپرست خانوار برای ایجاد معیشت به کارگری رو بیاورند و با حداقل دستمزدها مورد بیگاری قرار بگیرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری از آسیب‌های اجتماعی احساس خطر می‌کنند و خواستار کنترل این آسیب‌ها از سوی مسئولان شده‌اند، زنان کار نورآباد مصداق بارز آسیب‌های اجتماعی است این زنگ خطر می‌طلبد تا چاره‌ای اساسی و برنامه‌ای مدون برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی ایجاد زمینه‌های اشتغال برای زنان دلفان و در سطح وسیع‌تر لرستان را ضروری دانست و از معاونت رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده خواست تا لرستان را پایلوت توانمندسازی زنان قرار دهد.

انتهای پیام

نظر شما