شناسهٔ خبر: 51293373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آزادی ۱۰۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال تاکنون

از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۳ نفر از زندانیان استان چهارمحال و بختیاری با بدهی بالغ بر ۱۹۳ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در آئین جشن گلریزان و افتتاح ساختمان نمایندگی ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری تعداد ۴ زندانی جرائم مالی و غیر عمد با بدهی بیش از ۹ میلیارد ریال از بند حبس آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در جریان برگزاری این آئین با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از در حبس ماندن زندانیان بدهکار بر هیچ کس پوشیده نیست اظهار کرد: هرچند قانون در جهت صیانت از حقوق عامه مجازات حبس را در نظر گرفته است، اما برای زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده‌های ایشان که معمولاً از پشتوانه‌های مالی کمی نیز جهت جبران خسارات وارده برخوردارند، زندان می‌تواند لطمات روحی و نابسمانی‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنچه که در اصلاح این روند موثر است آموزش و فرهنگ سازی در جامعه و اصلاح زیرساخت‌هایی است که موجب می‌شود افراد ناخواسته در معرض ارتکاب جرم قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های مومنانه خیران نیک اندیش و اعضاء ستاد دیه استان، نقش تأثیر گذار ایشان را برای کمک و یاری رساندی به افراد نیازمند و خانواده‌های بی بضاعت بسیار ارزشمند دانست.

در این آئین حمیدرضا حیدری مدیر کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۳ نفر از زندانیان استان با بدهی بالغ بر ۱۹۳ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند ابراز داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض خیرین از سوی ستاد دیه به زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت شده است.

گفتنی است مجموع بدهی چهار زندانی آزاد شده بالغ بر نه و نیم میلیارد می‌باشد که حدود ۶ میلیارد ریال آن به همت مددکاران و بلند نظری طلبکاران مشمول گذشت قرار گرفته و مابقی با کمک بلاعوض ستاد دیه استان به ارزش یک میلیارد ۶۳۰ میلیون ریال و تسهیلات اخذ شده از بانک‌ها به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تأمین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما