شناسهٔ خبر: 51293334 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته‌ نهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

سپاهان یک- صنعت نفت صفر/ برد سخت در شب بدشانسی

تیم فوتبال سپاهان در دیداری که چندین موقعیت گل را از دست داد در نهایت با حداقل گل به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ تیم‌های سپاهان و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و صنعت نفت آبادان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌: یاسین سلمانی (دقیقه ۲۳) برای سپاهان

اخطار: محمدرضا حسینی (دقیقه ۵۴) از سپاهان- حکیم نصاری (دقیقه ۶۴)، امید حامدی (دقیقه ۸۵) از صنعت نفت

سپاهان: کریستوفر کنت، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی (۶۹- سجاد شهباززاده)، یاسین سلمانی (۸۴- جلال الدین علیمحمدی) و شهریار مغانلو (۸۴- محمدرضا مهدی زاده)

سرمربی: محرم نویدکیا

صنعت نفت آبادان: احمد گوهری، محمد طیبی، محمد بختیاری (۵۲- علیرضا یزدان دوست)، حسین ساکی، امید خالدی، مهدی حنفی (۴۶- محمدرضا غبیشاوی)، حکیم نصاری (۶۷- طالب ریکانی)، امید حامدی، حسن بیت‌سعید (۸۱- عباس بوعذار)، احمد شریعت و علی امیری (۴۶- فاخر تهامی)

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: مرتضی منصوریان

شرح بازی:

سپاهان در حالی بازی با صنعت نفت را آغاز کرد که از همان ابتدا مطابق انتظار با یک بازی هجومی و مالکانه به دنبال رسیدن به گل بود. شاگردان نویدکیا که بسیار سریع‌تر از حریف بودند بارها صاحب موقعیت شدند تا اینکه در دقیقه ۲۳ این یاسین سلمانی بود که با استفاده از کند بودن مدافعان صنعت نفت گل اول سپاهان را به زیبایی به ثمر رساند. سپاهان در نیمه نخست چندین موقعیت دیگر داشت تا گل‌های بیشتری به ثمر برساند و خیال خود را بابت پیروزی راحت کند اما با وجود برتری سپاهان، همان یک گل تعیین کننده برنده بازی در نیمه نخست بود.

در نیمه دوم صنعت نفت که چیزی برای از دست دادن نداشت هجومی تر شد و از لاک دفاعی خارج شد، با این وجود باز هم این سپاهان بود که ضمن اداره بازی، موقعیت‌های گل بیشتری خلق کرد. شاگردان نویدکیا در نیمه دوم تنها دو بار توسط احمدزاده و سلمانی تیر دروازه را لرزاند و چند موقعیت خوب دیگر هم داشت که قدر آنها را ندانست تا با همان یک گل تا انتها به بازی ادامه دهد.

سپاهان با پیروزی یک بر صفر در این دیدار فعلاً به صدر جدول صعود کرده است و در صورت توقف گل گهر در بازی فردا مقابل شهرخودرو، می‌تواند صدرنشین بماند.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۲۳- سپاهان) - یاسین سلمانی از پشت محوطه جریمه پا به توپ پس از پشت سر گذاشتن چند بازیکن کند صنعت نفت، به محوطه جریمه نفوذ کرد و خود را صاحب موقعیت کرد و با ضربه زمینی از بین پاهای گوهری دروازه صنعت نفت را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- ضربه ایستگاهی امید نورافکن محکم و زمینی زده شد که در ابتدا گوهری توپ را برگشت داد و توپ برگشتی نیز توسط احمدزاده در موقعیتی عالی زده شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴- باز هم روی یک ضربه ایستگاهی این بار مغانلو با شوتی پر قدرت شانس خود را امتحان کرد که گوهری باز هم به طور ناقص توپ را دفع کرد و از توپ برگشتی هم احمدزاده نتوانست استفاده کند.

دقیقه ۲۱- حرکت پا به توپ مغانلو تا پشت محوطه جریمه صنعت نفت و پاس او برای احمدزاده که در ادامه شوت فنی احمدزاده با واکنش دروازه بان نفت راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۹- شوت فنی پای چپ احمدزاده از پشت محوطه جریمه با واکنش خوب گوهری راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴- ارسال حسینی و ضربه سر احمدزاده که از کنار دروازه با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵- پاس فوق العاده پشت پای مغانلو حسینی را در موقعیت گل قرار داد و پاس عرضی حسینی در دهانه دروازه با ضربه احمدزاده همراه شد اما گوهری با واکنش عالی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۹- کرنر ارسالی سپاهان با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما توپ از چند قدمی دروازه به تیر افقی برخورد کرد تا باز هم احمدزاده در باز کردن دروازه حریف ناکام باشد.

دقیقه ۸۰- در یک ضد حمله توپ با پاس مغانلو در محوطه جریمه به شهباززاده رسید اما شوت پای چپ او را گوهری گرفت.

دقیقه ۸۲- شوت پر قدرت سلمانی از پشت محوطه جریمه با برخورد به تیر عمودی دروازه راهی به چارچوب نیافت!

دقیقه ۸۵- ضربه ایستگاهی سپاهان را نورافکن با یک شوت پر قدرت زد که برای بار سوم گوهری به صورت ناقص دفع کرد.

اتفاق ویژه:

این چهارمین پیروزی متوالی سپاهان مقابل صنعت نفت آبادان در لیگ برتر بود.

بهترین بازیکن:

فرشاد احمدزاده در روزی که چندین موقعیت گل ایجاد کرد و البته از دست داد بهترین بازیکن دیدار بود. در کنار او همچنین یاسین سلمانی نیز دیگر بازیکن خوب میدان بود.

نظر شما