شناسهٔ خبر: 51293025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشکلات ۸ بازار در محدوده مرکزی شهر شیراز برطرف می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار فارس از تشکیل دو کارگروه برای رفع مشکلات بازارهای واقع در محدوده مرکزی شهر شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه از تشکیل دو کارگروه برای رفع مشکلات بازارهای واقع در محدوده مرکزی شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: پیرو بازدید هفته گذشته از بازارهای وکیل، روح الله و بازار روز، سرای مشیر و دیگر بازارهای این محدوده کارگروهی به متولی‌گری دفتر فنی استانداری فارس تشکیل شد و نماینده 8 بازار مورد نظر در محدوده مرکزی شهر شیراز با حضور در این کارگروه مشکلات موجود را مطرح کردند.

ایمانیه با اشاره به اینکه عمده مشکلات مطرح شده از سوی بازاریان در دو حوزه تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: در حوزه زیرساختی و روسازی، مسائل کاربردی و تاسیسات زیربنایی همچون نحوه صدور مجوزهای تعمیر، مرمت بازار تاریخی، مسقف کردن برخی از بازارها و ایجاد انشعابات برق و مخابرات سراها و بازارها جزو خواسته‌های بازاریان بود.

وی گفت: در حوزه امنیتی و فرهنگی و اجتماعی نیز مسائلی توسط بازاریان مطرح و برای پیگیری و رفع مشکلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بازارها نیز کارگروهی مجزا با محوریت معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس تشکیل شد.

ایمانیه ضمن اشاره به فعالیت 1300 کاسب در این 8 بازار محدوده مرکزی شهر تصریح کرد: با هدف تحقق خواسته‌های این کاسبان، مشکلات کالبدی و زیربنایی بازارهای مورد بازید قرار گرفت و تفکیک شد تا هر کدام از محل خود پیگیری شود.

به گفته استاندار فارس در کارگروه رفع مشکلات تاسیسات زیرساختی مانند برق، آب و مخابرات تصمیم بر این شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان ضمن هماهنگی قدامات لازم را انجام دهند.

ایمانیه تصریح کرد: برای رفع مشکلات کالبدی از جمله مرمت بازارهای تاریخی همچون مسقف کردن و استحکام بخشی نیز تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و هیئت امنای هر بازار ایجاد شد تا تامین هزینه‌ها براساس سهم هر کدام از این متولیان تعیین شود.

استاندار فارس یادآور شد: تهیه طرح‌های مرمت بازارها توسط شهرداری صورت گیرد و پس از تایید اداره کل میراث فرهنگی و نظارت بر اجرا از سوی این اداره کل، مباحث کالبدی و مرمت بازارها دنبال شود.

وی عنوان کرد: در بازارهای دیگر نیز بر اساس تفاهم‌نامه ایجاد شده، مسایل و مشکلات بازارها پیگیری و برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما