شناسهٔ خبر: 51290842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور خارجه | لینک خبر

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- همکاری مشترک و جدی دو کشور در حوزه اقتصادی و مبارزه با تروریسم/ همکاری‌های منطقه‌ای تنها راه حل مشکلات منطقه

روسای جمهور ایران و ترکیه در گفتگوی تلفنی خود بر همکاری مشترک و جدی در حوزه اقتصادی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه‌ با اشاره به ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: راه اصلی مبارزه با تروریسم احترام به حاکمیت کشورها است و با توجه به سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم از همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم.
دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت روابط تهران - آنکارا در زمینه اقتصادی و تجاری بین دو کشور خاطر نشان کرد: به زودی و با برگزاری اجلاس مشترک در تهران، توسعه همکاری‌ها وارد مرحله جدیدی می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به ملاقات‌ها و رایزنی‌های اخیر خود در سطح منطقه افزود: ما تاکید داریم مشکلات منطقه باید در درون کشورهای منطقه و با مشارکت فعال کشورها حل و فصل شود و نیازی به دخالت بیگانگان نیست.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی همکاری‌های دو کشور به خصوص در زمینه اقتصادی و امنیتی را مهم دانست و گفت: اکنون ایده همکاری‌های مشترک در بین کشورهای منطقه حاکم شده است و سفرها و رایزنی‌های اخیر نشان از موفقیت آن دارد.
رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک همکاری بین تهران و آنکارا خاطرنشان کرد: در سفر آتی خود به تهران روابط دو کشور وارد فصل جدیدی از توسعه خواهد شد.

نظر شما