شناسهٔ خبر: 51290485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت رسانه آمریکایی از گامهای غیرسازنده واشنگتن همزمان با مذاکرات وین

تهران-ایرنا- همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات برای لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال که روند مذاکرات وین را از نزدیک دنبال می کند، امروز در گزارشی به نقل از برخی مقامات ارشد آمریکا نوشت دولت بایدن درحال انجام اقداماتی برای تشدید تحریم ها علیه ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در گزارش امروز خود نوشت که هیات امریکایی احتمالا تا یکی دو روز آینده وارد وین خواهد شد.

براساس  گزارش این رسانه آمریکایی، مقامات آمریکایی که به نام آنها در این گزارش اشاره نشده است، بدون اشاره به اینکه دولت واشنگتن با خروج از برجام باعث مشکلات فراوان پیرامون این توافق بین المللی شده و ایران را ناگزیر به برداشتن گامهایی در مسیر کاهش تعهدات برجامی ساخته است، ادعا کرده اند دور قبلی مذاکرات وین که هفته گذشته برگزار شد، نشان داد که باید اقدامات هزینه زای بیشتری برای ایران بخاطر توسعه برنامه هسته ای و ایجاد وقفه در مذاکرات اتخاذ شود.

براساس این گزارش، مقامات عالی وزارت خزانه داری امریکا گفته اند واشنگتن یک عالی عالی رتبه شامل رئیس بخش کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری چند روز آینده به امارات متحده عربی سفر می کند تا به مقامات امارات درباره تبعات همکاری های تجاری با ایران هشدار دهد.امارات یک مسیر برای تبادلات تجاری و مالی ایران با کشورهای دیگر نیز به حساب می آید.

وال استریت ژورنال نوشت که این اولین نشانه از افزایش فشارهای اقتصادی کاخ سفید علیه تهران همزمان با اقدامات دیپلماتیک برای بازگشت به توافق برجام است.

براساس گزارش این رسانه، این مقامات آمریکایی قرار است با مقامات شرکت های حوزه انرژی و دیگر شرکت های خصوصی و بانک های اماراتی که میلیاردها دلار تبادلات تجاری با ایران داشته اند، دیدار کنند. آنها قرار است به اماراتی ها هشدار دهند که واشنگتن نسبت به مراوداتی که با مسئله تحریم ها همخوانی و پایبندی ندارند، آگاه هستند.
وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: یکی از این مقامات آمریکایی خاطر نشان کرد که این بانک ها و شرکت ها در صورتی که اقداماتی مغایر با طرح تحریم‌ها انجام دهند، با خطرات شدیدی روبرو خواهند شد و مشمول تحریم‌های آمریکا می شوند.
این مقامات آمریکایی اعلام کردند که اگر هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته ای حاصل نشود، این اولین سفر هیات آمریکایی خواهد بود و پس از آن ممکن است سفرهای دیگری با هدف تشدید فشارهای اقتصادی به ایران انجام شود. این اقدام ممکن است به فعالیت شرکت ها در مالزی، ترکیه، چین گسترش یابد و به آنها نیز هشدار داده شود.
آمریکا همچنین به دنبال همکاری نزدیک با شر کت های مالی در ژاپن و کره جنوبی برای رهگیری یکسری مراودات تجاری با ایران است.

نظر شما