شناسهٔ خبر: 51287950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش؛

شهر بدون شهردار و دغدغه مردم کرمانشاه/ آسفالت نامناسب، معضلی که تمامی ندارد

هم اکنون به قدری وضعیت معابر در برخی محلات شهر کرمانشاه نامناسب است که خودروها قادر به تردد در آنها نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه به گونه‌ای است که رانندگان وسایل نقلیه گاهی به صورت مارپیچ تردد می کنند.

شهروندان ما در سراسر شهر هیچ تفاوتی با هم ندارند و مردم ما مردم نجیبی هستند اما مشکل آسفالت در برخی محلات گریبانگیر آنها شده به گونه‌ای که با نخستین نگاه این معضل ناخوشایند در مقابل دیدگانمان نمایان می‌شود.

 وضعیت معابر بعضی شهرک ها به قدری نامناسب است که خودروها قادر به تردد در آنها نیستند

زنگنه یکی از ساکنان شهرک کهریز کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اکثر خیابان‌ها و کوچه‌های این شهرک بعد از بارندگی های اندکی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار می گیرند به‌ صورتی که در بسیاری از مواقع چاله و چوله‌های بسیار بزرگ و زیاد موجب نارضایتی اهالی، رانندگان و مسافران را رقم می زند.

وی افزود: چند سال گذشته به ما اعلام شد که شهرداری قرار است معابر و کوچه های این شهرک را آسفالت کند اما به دلایلی این کار به تأخیر افتاد و هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

این شهروند عنوان کرد: هم اکنون به قدری وضعیت معابر نامناسب است که خودروها قادر به تردد در آنها نیستند و کمتر خودرویی مسافران را در این شهرک جابجا می کند.

آسفالت برخی معابر 90 درصد از بین رفته است

عرفان متعبد در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص پیگیری آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: این کار بر اساس ۳ برنامه انجام می شود، برنامه اول، معابر اصلی سطح شهر است که برخی به صورت روکش و برخی نیز لکه گیری بصورت آسفالت تراش است.

مدیر آسفالت شهرداری کرمانشاه افزود: برنامه دوم، خیابان های فرعی است که خرابی های آنها توسط آسفالت تراش پر می‌شوند و برنامه سوم کوچه هاست که آسفالت مورد نیاز جهت لکه گیری کوچه ها، تحویل مناطق هشت گانه می‌شوند که با کاتر و غلتک پر می شوند.

وی خاطر نشان کرد: برخی معابر نیز هستند که آسفالت آن‌ها دچار مشکل جدی است و ۹۰ درصد آن از بین رفته که در این موارد روکش آسفالت در دستور کار قرار دارد.

متعبد گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از معابر اصلی ما بدون لکه هستند با بیان اینکه کمتر معبر اصلی در سطح شهر دچار مشکل آسفالت است.

۶۵ درصد کوچه ها مشکل آسفالت ندارند

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد کوچه ها نیز مشکل آسفالت ندارند، اظهار داشت: ۳۵ درصد باقیمانده به دلایل مختلف از جمله ساخت و ساز، حفاری آب و فاضلاب و ... آسفالت نشده اند و تا زمانی که ساخت و سازها در این کوچه ها به پایان نرسد امکان آسفالت وجود ندارد.

مدیر آسفالت شهرداری کرمانشاه افزود: در حال حاضر وضعیت آسفالت شهر کرمانشاه خیلی خوب است و تا جایی که در توان بوده لکه گیری ها صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که وضعیت جوی مناسب باشد نسبت به بحث لکه گیری اقدام خواهیم کرد.

متعبد اذعان داشت: در کرمانشاه مشکل آسفالت نیز نداریم و کارخانه آسفالت ما تولید آسفالت دارد و در صورت کمبود با توجه به اینکه با کارخانه های اطراف قرارداد داریم می توانیم میزان آسفالت مورد نیاز را تهیه کنیم.

این مسئول در خصوص آسفالت آن دسته از خیابان‌ها و کوچه هایی که بیشتر در حاشیه شهر قرار دارند و آسفالت نشده اند قول مساعد داد و گفت: شهروندان می توانند درخواست خود را طی یک نامه کتبی به شهرداری منطقه ارائه دهند تا در اسرع وقت نسبت به آسفالت کوچه ها و خیابان‌های فرعی آنها اقدام شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما