شناسهٔ خبر: 51283984 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، ویژه‌برنامه‌هایی را با عنوان «در پناه او» به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  سازمان فرهنگی هنری همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، ویژه برنامه‌هایی را با عنوان «در پناه او» و با هدف  معرفی و تجلیل مقام والای حضرت زینب(س)، پاسداشت فعالیت‌ها و ترویج فرهنگ همیاری مردم در مقابله با اپیدمی کرونا و ترویج فرهنگ خود مراقبتی برای افزایش سلامت جامعه برگزار می‌کند.

دومین ویژه‌برنامه «قدر دانیم» با مشارکت خانه‌های کودک مشارکتی، خانه‌های فرهنگ مشارکتی شهر تهران و کانون‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. در این برنامه مجموعه‌ای از دلنوشته‌ها و آثار هنری از مخاطبان مراکز مشارکتی و کانون‌ها جمع آوری شده است. تا کنون بیش از هزار هدیه به دست مراکز مشارکتی سازمان فرهنگی هنری رسیده است که با ۱۵۰۰ بسته هدیه که شرکت داروسازی الحاوی داده است، ۱۹ و ۲۰ آذر در ۱۴ بیمارستان شهر تهران از مدافعان سلامت تقدیر می‌شود.

کارگاه آموزشی «مراقبت خود» باشیم از دیگر برنامه‌های روز پرستار است که توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با حضور کارشناس متخصص این حوزه به صورت ویدیو کلیپ تولید و در اختیار سالمندان قرار داده می‌شود.

پویش«من واکسن می‌زنم» به همت سازمان فرهنگی هنری و با هماهنگی پایگاه سلامت و مدیریت بحران استان تهران اجرا می‌شود. این پویش با برپایی یک ایستگاه فرهنگی با عنوان «من واکسن می‌زنم» شنبه ۲۰ آذر در ایستگاه مترو امام خمینی(ره) و با اجرای برنامه‌های فرهنگی چون تئاتر میدانی و موسیقی از شهروندان دعوت می‌کند تا برای زدن واکسن کرونا اقدام کنند.

جشنواره شعر«سپاس» به همت کتابخانه رازی و با همکاری کانون گیومه با پیشکش به روح پرستار شهید مدافع سلامت؛ مهشید گودرزی در بخش‌های شعر آزاد و کلاسیک برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان در همه رده‌های سنی می‌توانند آثار خود را با موضوع‌های؛ مقام پرستاران، مدافعان سلامت، حرکت‌های جهادی در کرونا، زندگی در شرایط کرونایی و مهربانی را به صورت فایل word و با فونت بی‌نازنین چهارده با ذکر نام و نام خانوادگی، سال تولد، کد ملی، تلفن و نشانی به فرهنگ‌سرای رازی ارسال یا به شماره 09028137636 واتس اپ کنند. هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر بخش پنج شعر را از ۱۸ آذر تا ۳۰ دی ارسال کند. اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز ٢۶ بهمن مصادف با میلاد حضرت علی «ع» خواهد بود.

ویدیوکلیپ «به یار» توسط فرهنگ‌سرای رسانه و با هدف گرامی داشت یاد شهدای مدافع سلامت تولید شده است. در این ویدیو گفت و گوهایی با شهروندان و کارکنان بیمارستان که در دوران کرونا همکار خود را از دست داده اند، انجام شده است و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

همچنین هر یک از مراکز  فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه برنامه‌های متنوعی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌کند

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید:

  • برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی «کودک و شهر» معرفی شدند
  • «کتاب سایه‌بان شهر»؛ ۱۶۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب

نظر شما