شناسهٔ خبر: 51281957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

دانشجویان در کهگیلویه و بویراحمدمی توانند بیمه شده اصلی شوند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند و به عنوان بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی این استان قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

عباس نورمحمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: دانشجویان نیز مانند سایر اقشار می‌توانند خود را بیمه کنند و از خدمات سازمان تامین اجتماعی از جمله بازنشستگی و خدمات درمانی  استفاده کنند.

وی افزود: برای ثبت‌نام بیمه دانشجویی که در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، ارائه کارت معتبر دانشجویی نیاز است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد ، سابقه بیمه ای خود را از همین دوران آغاز کنند.

نورمحمدی تاکید کرد: پس از دوران تحصیل نیز دانشجو یان می توانند این سابقه را با اشتغال در کارگاه ها یا شرکت ها و یا بیمه پردازی با عنوان مشاغل آزاد یا اختیاری تا رسیدن به شرایط بازنشستگی ادامه دهند. 

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس این طرح، دانشجویان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به سامانه مراجعه و تحت عنوان بیمه دانشجویی،یکی از سه نرخ ۱۲،  ۱۴ یا ۱۸ درصد را انتخاب کنند و قرارداد ببندند.

وی ابراز داشت: درصورتی‌که متقاضی بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشد اما اگر فردی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی باشد، از شرط سنی معاف است.

نورمحمدی افزود: در طرح بیمه دانشجویی سه نوع نرخ حق بیمه تعریف‌شده که متقاضی مختار به انتخاب یکی از آن‌ها است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نرخ ۱۲ درصد شامل حمایت بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است، نرخ ۱۴ درصد،  حمایت‌های بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را شامل می شود و نرخ ۱۸ درصد که کامل‌ترین طرح است، تعهدات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را در بر می گیرد.

بر اساس این طرح،  درصورتی‌که دانشجو از مستمری بازماندگان استفاده می‌کند، می‌تواند شخصا بیمه پردازی داشته باشد و پرداخت حق بیمه دانشجویی، مانع دریافت مستمری بازماندگان نخواهد بود. 

در طرح بیمه دانشجویی، مهلت پرداخت حق بیمه در بدو بیمه پردازی، از تاریخ انعقاد قرارداد یک ماه است و در ادامه باید حق بیمه هرماه را حداکثر تا پایان دو ماه بعد، پرداخت کرد. هم چنین از فروردین هرسال تا حداکثر خرداد سال بعد نیز امکان پرداخت حق بیمه به‌صورت پیش‌پرداخت میسر است.

لازم به توضیح است که چنانچه دانشجو به‌تبع بیمه‌پردازی والدین، تحت پوشش درمان باشد،  می‌تواند بدون پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی نزد سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شود.

دانشجویان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از مسیر منوی بیمه‌شدگان/ بیمه‌شدگان خاص/ بیمه فراگیر خانواده ایرانی/ انعقاد قرارداد دانشجویی، نسبت به عقد قرارداد بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه در مهلت مقرر اقدام کنند. 

نظر شما