شناسهٔ خبر: 51281025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد، نیازمند فعالیت‌ های جهاد دانشگاهی هستیم

معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز اقتصاد ما آسیب دیده و در اقتصاد رویکردها با واقعیت و جایگاه خود فاصله دارند، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد نیازمند فعالیت‌ های جهاد دانشگاهی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید احسان عسکری» امروز (۱۷ آذر ماه) در آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز با اینکه جمهوری اسلامی در حوزه حکومت استقرار دارد اما با جامعه اسلامی فاصله دارد.

 

معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دلیل عمده عقب ماندگی جامعه در رسیدن به اهداف عدم شناخت صحیح حوزه‌های مختلف است.

 

وی ادامه داد: رویکرد نظام اسلامی آخرت محور و دنیا محور و رویکرد نظام غرب دنیا محور است و برای تحقق دو محور در نظام اسلامی باید بر علم تکیه کنیم.

 

عسکری خاطرنشان کرد: مفهوم جهاد تلاش و کوشش است، اما این تلاش و کوشش نباید مبتنی بر تلاش فردی و دنیا محور باشد، این رویکرد باید مبتنی بر کار جهاد گروهی و علاوه بر دنیا محوری، آخرت محور نیز باشد.

 

معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز اقتصاد ما آسیب دیده و در اقتصاد رویکردها با واقعیت و جایگاه خود فاصله دارند، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد نیازمند فعالیت‌ های جهاد دانشگاهی هستیم.

 

وی ادامه داد: اگر قرار باشد با دست فرمان ۴۰ سال گذشته پیش برویم در گام دوم انقلاب هیچ تغییر و تحولی صورت نمی‌گیرد، هدف مقام معظم رهبری از طرح بیانیه گام دوم انقلاب تغییر و تحول در رویکردها، اندیشه‌ها و حرکت فراتر از مسیرهای گذشته بوده است.

 

«محمد قائم کاظمی بیدک» هم با اشاره به ظرفیت‌ های استان، گفت: در استان ۳۰۰ تن عسل تولید می‌شود که اغلب این تولید به صورت خام فروشی انجام می‌شود که جهاد دانشگاهی به صورت صد درصد فرآوری عسل را انجام می‌دهد.

 

رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد خود در دوره ریاست بر جهاد دانشگاهی پرداخت و بیان کرد: در طول خدمت درمانگاه جهاد دانشگاهی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد و مرکز تخصصی ژنتیک جهاد دانشگاهی به دلیل کمبود اعتبارات در خرید یک دستگاه PCR در یک قدمی افتتاح است.

 

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان حدود دو میلیارد تومان در بخش معوقات اساتید بدهی داشت که این بدهی پرداخت گردید و هم‌اکنون ۱۹ میلیارد تومان در اعتبارات تخصیص داشته‌ایم.



 

«سید داوود موسویان» هم در این آئین هم گفت: خدمت در جهاد دانشگاهی یک توفیق می‌خواهد، مدیریت در جهاد دانشگاهی نیازمند تلاش است، چرا که اعتبارات در این نهاد اعتبارات استانی بوده و کار کردن در سایه چنین اعتباراتی مستلزم تلاش بسیار است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از همه چیز مهم‌تر در مسئولیت رعایت اخلاق بوده و در فعالیت خود هرگز نگاه سیاسی و منطقه‌ای نخواهم داشت. کما اینکه در گذشته هیچ وقت مسائل سیاسی و قومی مدنظرم نبوده است.

 

وی با بیان اینکه نگاه مدیران در جهاد دانشگاهی باید یک نگاه جهادی باشد و گفت: طرح‌های در دستور کار جهاد دانشگاهی برای تحقق نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و همچنین مجمع نمایندگان استان هستیم.

 

گفتنی است در پایان این آئین از خدمات سید محمد قائم کاظمی بیدک رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر به عمل آمد و سید داوود موسویان به عنوان سرپرست این نهاد معرفی شد.





















 
 
 
پایان پیام/82

نظر شما