شناسهٔ خبر: 51267899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سلیمی مطرح کرد؛

اهمیت علم و دانش از منظر ائمه اطهار(ع)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به جایگاه علم و دانش از منظر ائمه اطهار علیهم‌السلام گفت: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «علم را کسب کنید حتی اگر در چین باشد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اردبیل، فرشید سلیمی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خطاب به دانشجویان گفت: شما یک مقطع در زندگی جلو رفتید و این مهم‌ترین چیز است. به خاطر همه تلاش‌هایی که کردید تا سطح علمی خود را بالا ببرید از شما تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

بزرگ‌ترین جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس در سال ۱۴۰۰

وی، تقارن روز دانشجو و روز حسابداری را مایه خیر و نیکی عنوان کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم درباره جایگاه علم می‌فرمایند: «از لحظه تولد تا پایان زندگی طالب علم باشید»، بنابراین برداشت ما از این فرمایش آن است که نباید به یک مقطع مثل کارشناسی و کارشناسی‌ارشد اکتفا کرد و هر لحظه در ابتدای آموزش هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: اهمیت جایگاه علم و دانش از سخن دیگر حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم پیداست که می‌فرمایند: «علم را کسب کنید حتی اگر در چین باشد»، این سخن یعنی اینکه برای کسب علم باید همه دشواری‌ها را تحمل کرد.

اهمیت علم و دانش از منظر ائمه اطهار(ع)

سلیمی متذکر شد: امام صادق علیه‌السلام هم در این زمینه می‌فرماید: «فرشتگان بال‌های خود را زیر پای کسی باز می‌کنند که برای کسب علم از خانه خارج می‌شود» ایشان در سخن دیگری اینگونه فرمودند که «علم نور است» و این نور به واسطه کسب علم در وجود ما نیز قرار خواهد گرفت.

وی، جایگاه استاد را بسیار متعالی دانست و متذکر شد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم می‌فرماید که شما در زندگی سه نفر را به عنوان پدر خواهید شناخت، نخست پدری که از آن به وجود آمده‌اید، دوم پدر همسرتان و سوم پدری که شما را علم می‌آموزد و روشنایی نور را در وجودتان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

نظر شما