شناسهٔ خبر: 51267524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دولت چقدر به صندوق‌های بازنشستگی بدهی دارد؟

خبرگزاری فارس

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عدم اجرای بودجه قانون در مورد پرداخت بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و صندوق‌های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا استفساریه‌ای به صحن مجلس ارائه شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه موضوع عدم اجرای قانون بودجه 1400 در مورد پرداخت 150 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی با حضور نمایندگان این صندوق‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در قانون بودجه سال 1400 مصوب شده بود تا دولت بدهی خود به صندوق‌های بازنشستگی را از طریق تهاتر و با واگذاری شرکت‌های دولتی به این صندوق‌ها تسویه کند که این بخش از قانون بودجه تاکنون اجرا نشده است البته اخیراً صحبت‌هایی به گوش رسیده که اقدامات اولیه برای این منظور در حال انجام است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در نامه‌ای خطاب به هیأت دولت عنوان کرده که دولت باید این شرکت‌ها را بفروشد و پول حاصله را به صندوق‌های بازنشستگی واریز کند که البته منظور ما اینگونه است که می‌تواند این شرکت‌ها مستقیماً به عنوان بدهی به صندوق‌های بازنشستگی واگذار شد.

بابایی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد تا برای این منظور طرح استفساریه دو فوریتی تهیه و تدوین و برای تصویب به صحن مجلس ارائه شود.

نظر شما