شناسهٔ خبر: 51267496 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

محققان ایتالیایی و کشفي که ممکن است باعث تحول در نبرد عليه کوويد19 شود

صاحب‌خبر -

شفقنا-دانشمندان ایتالیایی می‌گویند به کشفی دست یافته‌اند که می‌تواند تحول عمده‌ای در راه مقابله با شیوع کرونا ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از ایل‌جورناله؛ تحقیقی که توسط سه دانشمند موسسه فناوری ایتالیا، مدرسه عالی سانت آنّا و دانشگاه میلان در خصوص گیرنده های آنزیم مبدل «آنژیوتانسین» ( ACE2) صورت گرفت، می تواند منجر به تولید داروهای جدیدی شوند که قادرند مانع ورود ویروس به سلول های بدن شوند.
هدف این پژوهش ایجاد مانع بر سر راه ابتلا به کووید و نیز انتشار سریع آن در درون سلول های انسانی است. این پژوهش که در مجله علمی Pharmacological Research انتشار یافت شاهد فعالیت همزمان این سه مرکز بوده است.
دانشمندان فوق موفق شدند اولین گام را برای آنچه ممکن است به یک دارو تبدیل شود، بردارند. با استفاده از یک «آپتامر دی ان ای» که قادر است به شکل خاصی به آمینواسید K353 متصل شود و کاری کند که «پروتئین اسپایکِ» هر نوع ویروس کرونا قادر دستیابی به آن نباشد و این گونه مانع درگیر شدن سلول ها شود.
می توان از این داروی موردنظر در هر زمان از ابتلا استفاده کرد که قطعاً اگر در ابتدا مصرف شود بهتر است. به طور نظری باید تا درمان کامل استفاده شود. دانشمندان توضیح دادند که آپتامر کاری به بودن یا نبودن جهش ها ندارد و بنابراین می تواند برای تمامی انواع سویه ها مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی جهش ها به ورودی سلول ها کاری ندارند و این دارو ممکن است در مورد هر گونه ویروس کرونایی که از پروتئین اسپایک برای ورود به سلول های انسانی استفاده می کند، موثر باشد.
مشکل اصلی برای ادامه این تحقیق هزینه های مربوط به مرحله تولید دارو است که بسیار بالاست. این تیم دانشمندان می تواند فقط به منابع تحقیقاتی موسسه خود دسترسی داشته باشند. امید است شرکت یا تأمین کننده ای پیدا شود که به این رویکرد ایمان داشته باشد.

نظر شما