شناسهٔ خبر: 51267241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی یک ماه گذشته؛

مجوز فعالیت ۴۱ واحد صنعتی در پاکدشت صادر شد

تهران –ایرنا-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت گفت: طی یک ماه گذشته ۴۱ مجوز فعالیت در حوزه صنایع توسط اداره صمت این شهرستان صادر شده که این نشان از تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهرستان را دارد.

صاحب‌خبر -

حجت فضلعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد جواز صادر شده شامل سه مجوز تأسیس، ۱۰ مجوز ناشی از تغییر نام، ۲۱ مجوز برای اصلاح پروانه بهره‌برداری، ۲ مجوز برای تمدید جواز تأسیس و پنج مجوز برای صدور پروانه بهره‌برداری می‌باشد.

وی همچنین از صدور ۲۴۲ پروانه طی ۲ ماه گذشته در حوزه اصناف خبر داد و افزود: پروانه کسب صادر شده شامل ۲۳۶ پروانه عادی و ۶ پروانه ایثارگری در حوزه اصناف است که طی مهر و آبان ماه امسال از سوی اداره صمت پاکدشت صادر شده است.

فضلعلی با اشاره به توزیع ۸۵۰ تُن کالای اساسی مورد نیاز مردم در ماه گذشته، گفت: در راستای اجرای طرح تنظیم و کنترل بازار مصرف با نرخ دولتی، بیش از ۷۵۰ تُن مرغ گرم، ۱۷۸ تُن مرغ منجمد، ۱۷۷ تُن برنج هندی، ۲۳۱ تُن تایلندی، ۶۸ تُن پاکستانی و حدود ۱۵ تُن تخم مرغ در سطح شهرستان توزیع شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت با اشاره به پلمب ۸۹ واحد صنفی متخلف طی ۲ ماه گذشته ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های تنظیم بازار و ستاد مقابله با کرونا، گشت‌های مشترک بازرسان اداره صمت با پلیس اماکن، نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اتحادیه ها، تعزیرات و نیروی انتظامی به صورت مستمر در سطح شهرستان برگزار می شود.

فضلعلی افزود: تیم‌های نظارت و بازرسی‌ با هدف جلوگیری از هر گونه تخلف، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار داده و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را با استفاده از شماره تلفن ۱۲۴، به اطلاع بازسان اداره صمت برسانند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات صورت گرفته در زمینه گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و تقلب است، گفت: طی ماه گذشته، ۹ برگه تخلف به ارزش ۷۹۰ میلیون ریال صادر شده است.

فضلعلی ادامه داد: هم‌اکنون در تامین و توزیع کالای اساسی در پاکدشت هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و این فرآیند به صورت مستمر و عادی در حال انجام است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما