شناسهٔ خبر: 51266777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳ خبر کوتاه از جنوب آذربایجان غربی

مهاباد- ایرنا- انسداد ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در بوکان، ارتقای دادگاه عمومی بخش مرحمت‌آباد به دادگستری چهاربرج و معارفه شهردار جدید میرآباد شهرستان سردشت از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان غربی است.

صاحب‌خبر -

مدیر امور منابع آب بوکان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی امور و کارشناس منابع آب  بوکان و دادستانی بوکان به همراه نیروهای انتظامی با اخذ دستور قضایی طی یک روز کاری، ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در بوکان در مجموع به عمق  ۶۲۵ متر و دبی ۵/۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

خالد رحمانی گفت: انسداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی با  اجرای ماده ۹ قانون حفاظت از منابع آبی انجام و از خروج بیش از ۳۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این شهرستان جلوگیری شد.

وی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

رحمانی خاطر نشان کرد: امور منابع آب بوکان  بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

ارتقای دادگاه عمومی بخش مرحمت‌آباد به دادگستری چهاربرج

سرپرست فرمانداری چهاربرج گفت: با تبدیل شدن بخش مرحمت‌آباد به شهرستان، دادگاه عمومی آن نیز به دادگستری چهاربرج ارتقا یافت.

فخرالدین صمدی اظهار داشت: این ارتقا در راستای مصوبه هیات دولت مبنی بر مطابقت سیستم اداری با چارت شهرستانی است تا امور مربوط به این شهرستان تسریع پیدا کند.

وی با بیان اینکه امور قضایی شهرستان چهاربرج از این پس در دادگستری پیگیری می‌شود، افزود: همچنین اداره‌ کتابخانه‌های عمومی در چهاربرج به صورت نمایندگی فعالیت داشت که آن نیز به اداره ارتقا یافته است.

سرپرست فرمانداری چهاربرج با بیان اینکه تعداد اداره‌های مستقر در چهاربرج به ۱۸ مورد افزایش یافته‌ است، اظهار داشت: پیش از ارتقای بخش مرحمت‌آباد به شهرستان، ۱۴ اداره در قالب اداره یا نمایندگی در چهاربرج مستقر بود که پس از افتتاح فرمانداری چهاربرج، چهار اداره هم شامل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شبکه دامپزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

صمدی با بیان اینکه همچنین پیگیری‌ها برای ارتقای درجه برخی از این اداره‌ها به اداره مستقل و استقرار نمایندگی و یا دایر شدن اداره‌های دیگر صورت گرفته است، گفت: در این زمینه با همه ادارات کل رایزنی شده‌ تا جهت اخذ مجوز از وزارتخانه متبوع اقدام لازم انجام شود.

براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال بخش‌های باروق به مرکزیت باروق و مرحمت‌آباد به مرکزیت چهاربرج به شهرستان ارتقا و فرمانداری این شهرستان‌ها با منفک شدن از شهرستان میاندوآب افتتاح شدند. 

شهردار جدید میرآباد معرفی شد

رئیس شورای اسلامی شهر میرآباد گفت: "نجم‌الدین نوری‌زاده" با حکم استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان شهردار شهر مرزی میرآباد از توابع بخش وزینه سردشت معرفی شد.

احمد منصرف اظهار داشت: با اجماع نظر اعضای دوره ششم شورای شهر میرآباد "نجم‌الدین نوری‌زاده" معرفی و با تایید حکم از طرف استانداری این استان به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.

وی بیان کرد: نوری‌زاده متولد سال ۱۳۶۶ دارای مدرک لیسانس مهندسی عمران است.

منصرف اضافه کرد: وی عضو نظام مهندسی و ناظرفنی دهیاران بخش وزینه و از اعضای شورای دوره ششم شهر میرآباد بود.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای سه بخش ربط ، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا و چهار است.

شهر میرآباد از توابع بخش وزینه با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر در ۳۰ کیلومتری سردشت واقع است.

نظر شما