شناسهٔ خبر: 51266713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

بخشی از باغ موزه دفاع مقدس به شهدای زینبیه اختصاص می‌یابد

تبریز-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: بخشی از موزه دفاع مقدس استان در تبریز به شهدای زینبیه شهرستان میانه اختصاص می یابد.

صاحب‌خبر -

امیر دریادار رضا عباسی روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان فرهنگی میانه، از اتمام ساخت ابنیه های مربوط به باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: اکنون ما در مرحله محتواسازی برای این باغ موزه هستیم و قصد داریم بخشی از آن را به شهدای مدرسه زینبیه میانه در دوران هشت سال دفاع مقدس اختصاص دهیم که این نیازمند همکاری و ارتباط تنگاتنگ با مسئولان شهرستان است.

وی با اشاره به پروژه مجتمع فرهنگی و آموزشی شهدای زینبیه میانه، اظهار داشت: برای تحقق تعهدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تلاش و پیگیری های لازم و کافی را انجام خواهیم داد.

دریادار عباسی آمادگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای بهره مندی از ظرفیت های مختلف شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: نویسندگی و کتاب نویسی، شعر و دلنوشته، تحقیق و پژوهش و کلیه امور هنری زمینه هایی است که این اداره کل آمادگی حمایت از آنها را دارد و باید تبلیغات مناسب در این زمینه صورت پذیرد.

وی شهدای زینبیه میانه را نگینی درخشان از دفاع مقدس دانست و ادامه داد: شهرستان میانه به سبب وجود شهدای زینبیه و سرداران و رزمندگان سرافراز دفاع مقدس  به عنوان نگینی در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود که باید از این ظرفیت برای غنی سازی فرهنگ دفاع مقدس بهره برادری شود.

دریادار عباسی با بیان اینکه پشتیبانی از شهرستان ها در اولویت کار بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار دارد، اظهار داشت: نقش مردم میانه در اعزام نیروی انسانی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس بسیار مهم و چشمگیر بوده، اما حق مطلب به خوبی ادا نشده است.  

به گزارش ایرنا، فرماندار  میانه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پروژه مجتمع فرهنگی و آموزشی شهدای زینبیه از سال ۹۶ آغاز شده و به خاطر عدم تامین مالی تاکنون فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بر لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل آن تاکید کرد.

مسعود سعادتی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیارد تومان توسط پیمانکار برای این پروژه هزینه شده اما فقط ۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، افزود: در حال حاضر ۶۶ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکار و تکمیل پروژه نیاز است که اگر این مبلغ به موقع تامین شود، مجتمع فرهنگی و آموزشی شهدای زینبیه تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما