شناسهٔ خبر: 51266162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

بیش از ۸ هزار فرصت شغلی در مدارس غیردولتی مازندران ایجاد شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: بیش از ۸۹۱۲ فرصت شغلی در مدارس غیردولتی استان ایجادشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا سعدی پور گفت: ۸۹۱۲ نیروی آزاد گزینش‌شده با گذراندن دوره‌های آموزش ضمن خدمت در مدارس غیردولتی در حال فعالیت می‌باشند و برای این تعداد از هم استانی‌های عزیز اشتغال ایجادشده است.

وی افزود: از این تعداد نیرو‌های شاغل ۲۹۷۷ نفر مرد و ۵۹۳۵ نفر زن می‌باشند که علاوه بر آمار فوق به‌منظور حمایت از مدارس غیردولتی٬ تعداد ۱۸۲ نفر نیروی رسمی به‌عنوان مدیر یا معا‌ون در مدارس غیردولتی مأمور می‌باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در ادامه بابیان اینکه مازندران با پوشش ۲۳/۲۳ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است٬ خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۹۷ نوآموز و دانش‌آموز در ۸۰۷ مدرسه غیردولتی در حال تحصیل می‌باشند که این آمار حاکی از کیفیت بالای آموزشی مدارس غیردولتی به‌عنوان خیرین آموزشی و اعتماد خانواده‌ها جهت مشارکت در امور آموزشی و پرورشی فرزندانشان است.

سعدی پور بابیان اینکه استان مازندران رتبه برتر کشوری در شاخص‌های اختصاصی و عمومی سال ۱۳۹۹ را کسب نموده است٬ اظهار کرد: اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های استان٬ آموزش کارشناسان حوزه مشارکت‌های مناطق٬ بالندگی نیروی انسانی با آموزش همکاران مدارس و مراکز غیردولتی (با توجه به ورود آموزش‌وپرورش در زیست‌بوم جدید) ٬ آسیب‌شناسی دستورالعمل الگوی تعیین نرخ شهریه٬ تسریع و تسهیل امورات مربوط به مهد‌های کودک و حمایت از دانش آموزان بااستعداد تحت پوشش کمیته امداد (طرح مدارس همدل) را در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ در دستور کار خود دارد.

وی افزود: اصلی‌ترین چالش و مشکل مدارس غیردولتی استان٬ استیجاری بودن فضا‌های آموزشی و عدم تطبیق آن با ضوابط نوسازی است که امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری معاونت فنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به رفع آن پیگیری و اقدام گردد.

 

نظر شما