شناسهٔ خبر: 51266094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفتگوی تلفنی نخست وزیر عراق با رئیس اقلیم کردستان درباره همکاری امنیتی

رویا معصومی

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان در تماسی تلفنی تهدیدات امنیتی و حملات اخیر داعش به پایگاه های نیروهای امنیتی و شهروندان را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، ریاست اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این گفتگو بر حمایت کامل از نیروهای پیشمرگ در مبارزه با داعش و هماهنگی کامل میان نیروهای مسلح عراق از ارتش گرفته تا پیشمرگ‌ها و دیگر نیروهای امنیتی به ویژه در مناطق ناامن میان دو طرف تاکید کرد.

وی بر احیای فعالیت کمیته‌های هماهنگی مشترک میان ارتش عراق و پیشمرگ ها با هدف تعقیب بقایای تروریست و نابودی کامل آن که خطری برای عراق و سراسر منطقه است، تاکید کرد.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق هم از الکاظمی قدردانی کرده و آمادگی اقلیم را برای همکاری و هماهنگی با نیروهای عراق در حفظ امنیت و ثبات سراسر این کشور از جمله اقلیم تاکید کرد.

منابع امنیتی می‌گویند، داعش اکثر حملات اخیر خود را از رشته کوه های قره جوخ بین استان نینوا و کرکوک که منطقه ای تقریبا صعب العبور است انجام می دهند. این منطقه برای پنهان شدن نیروهای مسلح داعش مناسب است و بین پایگاه های نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ قرار دارد.

در جریان حمله تروریستی اخیر داعش به روستای «خدر جیجه» در دامنه‌های کوه «قره جوخ» تعدادی از شهروندان عراقی و نیروهای پیشمرگ  کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. 

انتهای پیام

نظر شما