شناسهٔ خبر: 51265921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان معلولان تهرانی شد

کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با هفته بزرگداشت معلولان، تعدادی از شهروندان تهرانی دارای معلولیت را به همراه اعضای خانواده شان به میزبانی نشست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف شده بر آستان قدس رضوی، مهمانان در این دیدار، از تالار‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند. این بازدید همراه با برپایی جشن خانوادگی ویژه افراد دارای معلولیت با همکاری شهرداری تهران در محوطه بیرونی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک انجام گرفت.
میهمانان در این مراسم از آثار نفیس تاریخی و هنری تالار‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک همچون «هنر و زندگی»، «تمبر»، «هزارداستان»، «سکه»، «خوش‌نویسی و نگارگری» و «حاج حسین آقا ملک» دیدار کرده، با گوشه‌ای از خدمات نیک‌اندیشانه این واقف بزرگ معاصر ایران و نقش وقف در پاسداری آثار فرهنگی آشنا شدند.
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از معدود کتابخانه‌ها و موزه‌های کشور به شمار می‌آید که از ساختمانی همخوان با امکانات مناسب زیرساختی برای میزبانی از معلولان و جانبازان فرهنگ‌دوست بهره می‌برد.
طراحی رمپ‌های مناسب برای گذر صندلی چرخدار، از ورودی ساختمان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تا تالار‌های گوناگون آن، همچنین فراهم‌آوردن مسیر‌های ویژه برای حرکت معلولان، موجب شده است این موسسه میزبان این فرهنگ‌دوستان باشند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما