شناسهٔ خبر: 51265882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفا کردستان:

محافظت نکردن از سدها موجب ایجاد طعم و بو در آب می شود

رامتین محمدی معین

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به طعم و بوی آب شرب سنندج گفت: مسئله محافظت از سدها باید جدیتر گرفته شود در غیراینصورت سدهای جدید مانند آزاد نیز دچار مشکل طعم و بو در آینده خواهند شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا تخت شاهی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهارکرد: شرکت آبفا کردستان باوجود تنگناهای مالی که با آنها دست به گریبان است اما همواره تلاش کرده بدون هیچگونه کوتاهی خدمات خود را در حوزه آب و فاضلاب هم به لحاظ گستردگی و هم عمق بخشی انجام دهد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر آبفا در ۳۷ شهر و ۱۶۷۰ روستای استان خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: از این تعداد بیش از ۱۱۰۰ روستا به شکل مستقیم زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.

مهندس علیرضا تخت شاهی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات آب شرب قرار دارند، تصریح کرد: ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت در بخش آب قرار دارند و برای باقیمانده نیز که زیر پوشش شرکت آبفا نیستند از روش‌های دیگری برای تأمین آب استفاده می‌گردد.

تخت شاهی  با یادآوری آغاز پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج از زمستان سال گذشته گفت: امیدواریم با تکمیل این پروژه هم آب خام با کیفیت‌تر به تصفیه‌خانه منتقل شود و هم تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر سنندج شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی با اشاره به موضوع طعم و بوی آب سنندج بیان کرد: مسئله محافظت از سدها باید جدی تر گرفته شود در غیر این صورت سدهای جدید مانند آزاد نیز دچار مشکل طعم و بو در آینده خواهند شد.

مدیرعامل آبفا کردستان همچنین با اشاره به تکمیل فاز نخست انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج به طول ۵.۵ کیلومتر از اجرای فاز دوم این پروژه طی آینده نزدیک خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی آب برخی روستاهای شهرستان قروه به آرسنیک صحت ندارد گفت: با هدف تامین آب ۲ هزار نفر در ۱۸ روستای منطقه دزلی از طریق مجتمع آبرسانی ریخلان - دزلی با همکاری بسیج سازندگی اقدامات خوبی آغاز خواهد شد تا انشاالله در پایان تابستان سال آینده این روستاها نیز از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند گردند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه آب مایه حیات است، گفت: اهمیت موضوع آب بر کسی پوشیده نیست و لازم است اهمیت این مسئله برای همگان تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی با تأکید بر حساسیت ارائه خدمات در بخش آب خاطرنشان کرد: لازم است شرکت آبفا با استفاده از کار رسانه ای قوی تر به ویژه در حوزه صداوسیما و شبکه های اجتماعی خدمات خود را تشریح کند و همچنین در خصوص نگرانی هایی که ممکن است در خصوص مسئله آب در جامعه به وجود آید اطلاع رسانی کامل تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی روستاها نیز از خدمات مناسبی در حوزه آب بهره‌مند شده‌اند، افزود: دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز حمایت لازم را از تلاش های شرکت آبفا کردستان انجام خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما