شناسهٔ خبر: 51265880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فصل دانشجو (۷۴)/ میمنت‌آبادی:

مراکز علمی در وابستگی و استقلال کشورها سهم بسزایی دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: مراکز علمی آموزش عالی در وابستگی یا استقلال کشورها سهم بسزایی دارند و از همین رو آنها همواره در معرض حمله و تهاجم بیگانگان و زورگویان قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سنندج، مراسم گرامیداشت روز دانشجو ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور تعدادی از دانشجویان که به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت مجازی در این مراسم شرکت کرده بودند در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.(بیشتر بخوانید)

مراکز علمی در وابستگی و استقلال کشورها سهم بسزایی دارند

رئیس دانشگاه آزاد کردستان در این مراسم با تبریک سالروز گرامیداشت روز دانشجو به حاضران و دانشجویانی که در فضای مجازی مراسم را پیگیری می‌کردند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین نهاد علمی، جایگاه ویژه‌ای در تربیت نیروهای فرهیخته و جوان دارند تا با تعلیم درست و اساسی، سرمایه‌های انسانی را برای ورود به بازار کار آماده کنند و به این‌صورت پیشرفت همه‌جانبه کشور را رقم بزنند.

قباد میمنت‌آبادی افزود: مراکز علمی آموزش عالی در وابستگی یا استقلال کشورها سهم بسزایی دارند و از همین رو آنها همواره در معرض حمله و تهاجم بیگانگان و زورگویان قرار گرفته‌اند. یکی از این تهاجمات در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ شمسی به دانشگاه تهران اتفاق افتاد؛ موضوع از این قرار بود که با قدرت‌گیری محمد مصدق در سال ۱۳۳۰ خورشیدی به‌عنوان نخست‌وزیر و در پی آن ملی‌شدن صنعت نفت بسیاری از دانشجویان حامی و طرفدار مصدق شدند و این امر به دانشجویانی که خواستار برقراری عدالت اجتماعی بودند، انگیزه می‌داد.

مراکز علمی در وابستگی و استقلال کشورها سهم بسزایی دارند

وی ادامه داد: آنها برای نشان‌دادن حمایت‌شان از مصدق در تظاهرات و پخش نشریات به نفع او شرکت می‌کردند تا اینکه رژیم پهلوی به کمک آمریکا و انگلیس مقدمات و بستر سقوط و سرنگونی مصدق را ایجاد کردند و با راه انداختن کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مصدق را از صحنه کنار زدند.

رئیس دانشگاه آزاد سنندج اضافه کرد: این عامل موجب برانگیخته‌شدن دانشجویان شد که اوج آن به واقعه ۱۶ آذر در همان سال و به شهادت رساندن سه تَن از دانشجویان منجر شد.

مراکز علمی در وابستگی و استقلال کشورها سهم بسزایی دارند

میمنت‌آبادی یادآور شد: به همین علت پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌مناسبت شهادت مظلومانه دانشجویان این روز در تقویم ایرانی‌ها به‌عنوان روز دانشجو نامگذاری شد. ۱۶ آذر یادآور حرکت‌های دانشجویی در راستای به‌ثمر رسیدن اهداف عالی مبارزان انقلابی و تبلور عدالتخواهی است که باید مورد توجه واقع شود.

مراکز علمی در وابستگی و استقلال کشورها سهم بسزایی دارند

وی خطاب به دانشجویان تأکید کرد: به دلیل اینکه به زعم ما، دانشجو وزیر است، این نشاط و سرزندگی را رها نکنید و از مسئولان، رؤسای دانشکده‌ها، استادان و ... مطالبه‌گری کنید.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان نیز با گرامیداشت ۱۶ آذر و تبریک به دانشجویان، به رابطه علم و دین پرداخت و بیان کرد: علم اگر در محضر ربوبیت الهی قرار گیرد، خروجی علم مشکل‌گشایی از مردم است مانند شهید فخری‌زاده و احمدی‌روشن که دشمنان عَلم اینها را تحمل نکردند.

حجت‌الاسلام مجید طاهری افزود: جا دارد از تمام عزیزانی که در راه صنعت هسته‌ای تلاش کردند و شهید این راه شدند و دشمنان این شهدای گرانقدر را برنتابیدند، یاد کنیم.

این مراسم با مداحی در وصف پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار همراه بود و در ادامه نیز جلسه پرسش و پاسخ و تجلیل از برخی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش آنا در پایان بیانیه تشکل‌های بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی قرائت شد و سپس مسئولان و شرکت‌کنندگان از نمایشگاه نقاشی دانشجویان که به‌مناسبت این روز برپا شده بود، بازدید کردند.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

نظر شما