شناسهٔ خبر: 51265879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست شهرداری شهر آب‌بر:

کمبود منابع و اعتبارات؛ دغدغه‌ای که طارم را رنج می‌دهد

فاطمه توفیقی

سرپرست شهرداری شهر آب‌بر گفت: تا زمانی که منابع و امکانات کافی نباشد، خدمات قابل توجهی نیز ارائه نمی‌شود و یکی از مشکلات اصلی ما در شهر آب‌بر مشکل منابع و اعتبارات است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله شعبانی‌ در گفت‌وگوبا ایسنا، در رابطه با مشکل ورودی زیتون شهر آب‌بر، اظهار کرد: ورودی زیتون، ورودی مشترک در حریم شهر آب‌بر است و شهرداری به تنهایی اجازه هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی را در این خصوص ندارد و بخشی از آن در حوزه وظایف اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اداره راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه ورودی زیتون جزو نقاط حادثه‌خیز بوده و باید اقدامات مربوط به آن انجام شود، افزود: ورودی زیتون، ورودی آب‌بر از سمت شهر زنجان است و شهرداری بر اساس موافقت‌نامه‌ای که از طرف رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد، وظایف خود نسبت به رفع و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز مربوط به این ورودی را انجام داده‌ است.

این مسئول با اشاره به مشکلات موجود در شهر آب‌بر تصریح کرد: اسکان دامداران یک معضل اساسی برای شهر آب‌بر است و علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، بهداشت عمومی را نیز تهدید می‌کند و موجب خسارت به تاسیسات شهری می‌شود. همچنین این مشکل، تشخیص سگ‌های ولگرد و گله و جداسازی آن‌ها از یکدیگر را نیز دشوار می‌کند.

شعبانی ادامه داد: دامداران جزو قشر مولد و تولیدکننده هستد و خیلی از دامداران در شهرستان طارم در بحث اشتغال اقدامات خوبی نیز انجام داده‌اند و این قشر باید توسط ارگان‌های مربوطه مانند واحد دام جهادکشاورزی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان با اختصاص زمین، منابع بانکی و ایجاد مجتمع‌های دام و شهری نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام کنند.

سرپرست شهرداری آب‌بر با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد از بودجه سالانه به بحث‌های عمرانی اختصاص داده می‌شود ولی تاکنون در آب‌بر حدود دو برابر یعنی ۸۰ درصد را برای بحث‌های عمرانی هزینه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که منابع و امکانات کافی نباشد، خدمات قابل توجهی نیز ارائه نمی‌شود و یکی از مشکلات اصلی ما در شهر آب‌بر، مشکل منابع و اعتبارات است و امسال اعتبار چشم‌گیری به شهرداری اختصاص داده نشده و تا آذرماه اعتباری دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما