شناسهٔ خبر: 51265672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه کردستان:

جنبش های دانشجویی باید مطالبات مردم را پی گیری کنند

رامتین محمدی معین

رئیس دانشگاه کردستان گفت: جنبش دانشجویی اصیل نباید منفک از مردم باشد بلکه باید مطالبات توده مردم جامعه را پی گیری کند.

صاحب‌خبر -

دکتر رحمت صادقی در آیین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در دانشگاه کردستان بر گزار شد، اظهار کرد: ۱۶ آذر ۱۳۳۲ پس از کودتای ۲۸ مرداد ( پس از چهار ماه) در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به سفر نیکسون سفیر آمریکا به ایران رخ داد که این تجمع منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد.

وی دو عامل استبداد داخلی و استعمار خارجی را علل تحرکات دانشجویی دانست و افزود: جنبش های دانشجویی در تمام دوران ها متناسب با اقتضائات روز با بروز و ظهورهای خاصی همراه بوده است اما امروز علیرغم گذشته ۴۰ سال و در گام دوم انقلاب پویایی خود را حفظ کرده اند.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد: جنبش های دانشجویی طی هفت دهه روحیه آزادی خواهی، آرمان گراییی و مطالبه گری خود را حفظ کرده است و در عرصه های فرهنگی،سیاسی، علمی، اجتماعی فعالیت های چشمگیری داشته اند.

وی تاکید کرد: جنبش های دانشجویی اصیل نباید منفک از مردم باشد بلکه باید زبان افکار عمومی جامعه و مطالبات توده مردم را پی گیری کند، چرا که در غیر این صورت مسیر را اشتباه طی خواهد کرد.

صادقی تاکید کرد: دانشجویان در جنبش های دانشجویی باید اسلام گرایی، عدالت محوری، آزادی خواهی، استقلال طلبی، آرمان خواهی و مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جریان های دانشجویی باید مولد و پویا باشد و به جامعه ایده دهد اظهارکرد: جنبش های دانشجویی باید خود را با شرایط روز جامعه و جهان منطبق و هماهنگ کنند.

رییس دانشگاه کردستان، کسب علم و تحصیل و ارتقا سطح سواد را رسالت اصلی دانشگاه دانست و گفت: ارتقا سطح علمی دانشجویان سبب اقتدار دانشجو و دانشگاه می شود.

وی افزود: جنبش های دانشجویی باید به افرادی که در مسیر علم و دانش تلاش می کنند احترام بگذارد.

رییس دانشگاه کردستان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که یاس و ناامیدی بلایی است که هر کسی را از فعالیت باز می دارد تصریح کرد: داشتن روحیه امید و انگیزه در جوانان به پیشرفت و موفقیت دانشجویان کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه متعلق به دانشجویان است و بدون حضور دانشجو معنا ندارد گفت: شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر منجر به تعطیلی کلاس های درس و کاهش حضور دانشجویان در دانشگاه شده است.

صادقی یادآور شد: امید است زنجیره ویروس کرونا هر چه زودتر قطع شود و دوباره شاهد حضور انبوه دانشجویان در دانشگاه باشیم و طراوت و شادابی به دانشگاه برگردد.

انتهای پیام

نظر شما