شناسهٔ خبر: 51265643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از هزار زندانی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان یک هزار و ۸۴۶ نفر از زندانیان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵ دوره برای زندانیان برگزار شده است، بیان کرد: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به این افراد را توانمندسازی، کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی از زندان و کاهش آسیب اجتماعی به دلیل بیکاری دانست.

اوآمار شرکت کنندگان در این دوره‌ها را به تفکیک جنسیت ۲۷۹ نفر زن و هزار و ۵۶۷ نفر مرد اعلام کرد و افزود: این دوره‌ها در قالب ۷۶ حرفه و چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه مهارت‌های ارائه شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می‌گیرد، گفت: برق ساختمان، مکانیک، آشپزی، جوشکاری، پیرایشگر مردانه و سری‌دوز حرفه‌ای از دوره‌های برگزار شده برای زندانیان استان همدان است.

مختاران اظهار داشت: زندان یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

نظر شما