شناسهٔ خبر: 51265575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده سپاه استان قزوین:

از همه ظرفیت‌های سپاه برای ترویج نماز استفاده می شود

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: از همه ظرفیت‌های سپاه در کنار توان دستگاه‌های استانی و پتانسیل عالمان برای ترویج فریضه نماز در بین نیرو‌های مسلح و جامعه استفاده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان در همایش منزلت نماز نیرو‌های مسلح استان گفت: طرح منزلت نماز از سال ۱۳۸۹ ابلاغ شده و از همان روز در سپاه استان قزوین به اجرا در آمده است.
وی افزود: برای تحقق اهداف طرح منزلت نماز تمامی مجموعه‌های سپاه از جمله ستاد، نواحی و تیپ جلسات متعددی را برگزار کرده و از سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۱۶۰ جلسه با ۵۲۸ مصوبه اجرا شده است.
سردار فیعی آتانی گفت: مدیریت بهتر نمازخانه ها، تجهیز آن‌ها و رفع مشکلات، ترویج فرهنگ شرکت در نماز جماعت، استفاده از شیوه‌های جدید در بهبود وضعیت کیفی نماز جماعت، برگزاری سلسله همایش منزلت نماز، تجلیل از خادمان و برگزاری مسابقات کتابخوانی از مهمترین موضوعاتی بوده که در طول این سال‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
سردار آتانی اضافه کرد: از سال ۸۹ تا به امروز در حوزه مهندسی و زیر ساخت بیش از سه هزار متر مربع نمازخانه، حسینیه و مسجد در مجموعه سپاه صاحب الامر (عج) احداث و ترمیم شده است.
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: اجرای طرح سفیران نماز یکی از طرح‌های دیگری بود که در راستای ترویج نماز در مجموعه سپاه استان قزوین به اجرا در آمده است.
همایش منزلت نماز استان قزوین امروز با اهداف ترویج هر چه بیشتر فریضه نماز، نقش نماز در تمام ساختار‌ها و سازمان‌های نظام اسلامی، جایگاه نماز به عنوان کانون تولید قدرت به ویژه در بین نیرو‌های مسلح و تجلیل از خادمان نماز در عرصه‌های مختلف برگزار شد.

اقامه نماز، باعث اقتدار و معنویت می‌شود

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین هم گفت: نماز بزرگترین یاد خداوند متعال است و امام علی (ع) در تفسیر قد قامت الصلاه فرمودند وقت نماز وقت زیارت خداوند است و به تعبیر علامه جوادی آملی زیارت نامه خداوند متعال است.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که نماز خوب فحشا و منکر را از امت بیرون می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند نماز به معنای واقعه کلمه عمود دین است و اگر وجود نداشته باشد دین به سختی فرو می‌ریزد.

حجت الاسلام معبودی گفت: از اینکه در ایام ولادت حضرت زینب (س) این همایش با عنوان نماز، نماد اقتدار و معنویت برگزار می‌شود بسیار خرسند هستیم و امیدواریم منجر به اثرگذاری مطلوبی در سطح جامعه و نیرو‌های مسلح شود.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: این همایش با اهداف ترویج هر چه بیشتر فریضه نماز، نقش نماز در تمام ساختار‌ها و سازمان‌های نظام اسلامی، کانون تولید قدرت به ویژه در بین نیرو‌های مسلح و تجلیل از خادمان نماز در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما