شناسهٔ خبر: 51265506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش:

البرز پنج رتبه برتر پژوهش  کشور را به خود اختصاص داد

کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: معلمان و دانش آموزان این استان پنج رتبه برتر پژوهش کشور را به خود اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به نقش مهم پژوهش در کیفیت بخشی فرآیند تعلیم و تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: برای پنجمین سال متوالی است که معلمان  و دانش آموزان البرز رتبه برتر کشوری را در حوزه پژوهش آموزش و پرورش ازان خود می کنند.

وی بیان داشت: پژوهش، موتور محرکه توسعه کشور است و باید برای نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه از مدارس آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت پژوهش بیش از هرجای دیگر باید ابتدا در مدارس فراهم شود تا با تربیت نیروهای مستعد و خلاق از اتلاف منابع و انجام کارهای تکراری پرهیز شود.

قاسمی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رویکرد پژوهش محور و تحقیقی از الزامات جدی است و کم توجهی به این اصل مهم،  آموزش و پرورش را از رسالت خود دور می کند.

وی اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین باید با ایجاد فرصت‌های لازم برای پژوهش، یادگیری مستمر علمی و اختصاص اعتبارات لازم شرایط را برای فعالیت‌های پژوهشی معلمان و دانش آموزان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: عالیه وصال شریفلو از آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج با عنوان اقدام پژوهی ارتقاء توان یادگیری " مجاز " با تلفیقی از روش های استقرایی و کاربرد آن در زندگی روزمره  و مهناز قربانی بنرشکوئی از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با عنوان چگونه توانستم با استفاده از روش تدریس معکوس حضور فعال دانش آموزانم را در فضای مجازی ارتقاء بخشم، حائز رتبه برتر کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: فاطمه قیداری دانش آموز متوسطه دوره دوم از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و آترینا نیساری از مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج توانستند برتر کشوری شوند.

وی افزود: سیمین امینی زارع، کارشناس امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز هم پژوهشگر برتر کشور شناخته شد.

قاسمی با بیان اینکه آثار سه هزار و ۵۰۴ نفر در مرحله منطقه ای برتر شد، پس از ارزیابی داوران ۱۸۳ اثر از معلمان ، ۳۲ اثر از دانش آموزان و ۱۰ معلم پژوهشگر منتخب استانی شدند.

وی تاکید کرد: در مسابقه پوستر پژوهشی در مرحله استانی نیز ۸۷ نفر موفق به کسب رتبه برتر شدند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما