شناسهٔ خبر: 51265309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۱۰۵ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

زاهدان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۰۵ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار داشت: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف استان و سراسر کشور شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری، زرآباد و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

شهرکی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار تولید کشت بافت پاجوش موز در جنوب سیستان و بلوچستان به منظور تأمین نهال مورد نیاز باغات منطقه در حال انجام است.

نظر شما