شناسهٔ خبر: 51265278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیات کبدی استان:

شرایط خوب کبدی کرمانشاه/ سیاهی لشگر نداریم

فاطمه احمدیان

رئیس هیات کبدی کرمانشاه به تعداد کم ورزشکاران سازمان یافته این رشته در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با این وجود یکی از موفق ترین هیات های ورزشی استان هستیم.

صاحب‌خبر -

مختار صیدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به دعوت از ۱۳ ‌ورزشکار کبدی کار کرمانشاه به اردوی تیم های ملی زنان و مردان ایران، اظهار کرد: هرچند طبق برنامه فدراسیون برای اردوهای ابتدایی تیم های ملی تعداد قابل توجهی ورزشکار دعوت شده اند، اما کرمانشاه جزو چند استان اول کشور بلحاظ تعداد بالای دعوت شده ها است‌.

وی ادامه داد: از تعداد ورزشکار دعوتی کرمانشاه هفت نفر در بخش بانوان هستند که در سومین مرحله اردوها توانمندی خود را به سرمربی هندی تیم ملی نشان می دهند.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه با بیان اینکه در بخش آقایان هم شش نفر به اردوی تیم ملی دعوت شده اند، گفت: این اردوها به منظور حضور در رقابت های المپیک آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین برگزار می شود و نفرات نهایی تیم های ملی احتمالا خرداد سال آینده مشخص می شوند.

وی در ادامه جایگاه کبدی کرمانشاه را در ایران بسیار خوب توصیف کرد و افزود: کبدی کرمانشاه یکی از قطب های این رشته در کشور است که حرف برای گفتن دارد.

صیدی با تاکید براینکه کبدی کرمانشاه همواره چند ملی پوش در بخش بانوان و آقایان دارد، عنوان کرد: شاید یکی از انتقاداتی که مسئولین ورزش استان از کبدی کرمانشاه دارند، بحث تعداد کم ورزشکاران سازمان یافته آن است، درحالیکه این تعداد ملی پوش از دل همین تعداد کم بیرون آمده اند.

وی یادآورشد: علیرغم تعداد کم ورزشکاران کبدی در کرمانشاه، اما سیاهی لشگر نداریم. دستمان پر است و با کیفیت کار کرده ایم و این را هم در دعوتی ها به اردوی تیم های ملی دیده ایم.

به گفته این مسئول کبدی کرمانشاه در حال حاضر بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که طی چند تایم در خانه کبدی واقع در مجموعه ورزشی امام(ره) تمرین می کنند.

وی در پایان به حضور چهار ملی پوش کبدی از کرمانشاه در رقابت های دوره گذشته المپیک آسیایی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم برای مسابقات ۲۰۲۲ هم حداقل همین تعداد را داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما