شناسهٔ خبر: 51259451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تنگتر شدن حلقه محاصره مزدوران سعودی؛ 2 منطقه دیگر در مأرب آزاد شد

یک پایگاه خبری یمن گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی به همراه نیروهای انصارالله موفق شدند دو منطقه را در وادی عبیده در مأرب آزاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محله‌های جنوب شرقی شهر مأرب با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به شدت درگیر شدند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» به نقل از منابع نظامی گزارش داد، نیروهای ارتش و جنبش انصارالله موفق شدند مناطق «بقیرتین » و «قرون البور» در جنوب غرب «وادی عبیده» را آزاد کنند. 

به گفته این منابع، پیشروی نیروهای صنعاء، مزدوران وابسته به دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح را مجبور کرد که از این مناطق فرار کنند.

وادی عبیده آخرین شهر برای رسیدن به مأرب است؛ شهری که نیروهای دولتی یمن پس از آزادسازی ۱۲ شهر در این استان، قصد دارند آن را آزاد کنند. این شهر، آخرین مقر مزدوران سعودی در این استان نفت‌خیز است.

نیروهای یمنی روز گذشته در اطراف میادین نفتی «صافر» با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز درگیر شدند. این درگیریها به منطقه «اللجمه» در وادی عبیده رسید.

درگیریها در این منطقه بیشتر در شرق استان مأرب متمرکز بود و این منطقه آخرین مقر مزدوران وابسته به عربستان سعودی در شرق مأرب است. نیروهای یمنی در صحرای «السبعتین» نیز نفوذ کردند؛ منطقه‌ای که میادین نفتی صافر را از صحرای  «الهجلة الحمراء» جدا می‌کند.

این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا موفق شدند کنترل منطقه «الجدیده» مرکز ناحیه «الجوبه» (جنوب استان مأرب)  مسلط شوند. با تسلط ارتش یمن بر منطقه الجدیده که در نزدیکی میدان نفتی صافر قرار دارد، پس از سیطره بر ارتفاعات راهبردی «الکتف» مشرف بر شهر الجدیده صورت گرفته است.

منابع محلی گفتند که پس از سیطره کامل نیروهای یمنی بر ناحیه الجوبه، صدها تن از مزدوران دولت مستعفی تسلیم شده‌اند و عده‌ای دیگر پا به فرار گذاشته‌اند.  با تسلط ارتش یمن بر منطقه الجدیده، مرکز استان مأرب از سه طرف تحت محاصره صنعاء درآمد.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما