شناسهٔ خبر: 51259261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد لرستان مطرح کرد:

سامانه امداد هوشمند، طرحی کارآمد در جهت حفظ کرامت انسانی نیازمندان

ابراهیم شریفی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، سامانه امداد هوشمند را طرحی کارآمد در جهت حفظ عزت نفس و کرامت انسانی نیازمندان دانست و گفت: سامانه امداد هوشمند، تحولی عظیم در ارائه خدمات آسان‌تر به مددجویان استان است.

صاحب‌خبر -

جلال شیخ‌پور با بیان اینکه سامانه امداد هوشمند، تحولی عظیم در ارائه خدمات آسان‌تر به مددجویان لرستان است، اظهار کرد: این طرح جهت ارائه خدمات بهتر، مطلوب‌تر و آسان‌تر به نیازمندان و محرومان است.

وی افزود: مددجویان تحت حمایت و متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به واحدهای اداری کمیته امداد امام(ره) درخواست‌های خود برای دریافت خدمات از امداد را از طریق درگاه‌های الکترونیکی نظیر موبایل، رایانه شخصی، دفاتر پیشخوان دولت، کافی‌نت‌ها و مراکز نیکوکاری به امداد ارائه کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

شیخ‌پور با بیان اینکه دومین هدف از اجرای طرح امداد هوشمند استفاده بهینه از منابع مالی و منابع درآمدی به نحوه شایسته و مطلوب به نیازمندان جامعه است، بیان کرد: مهم‌ترین نکته که حائز اهمیت است و در آیات و روایات ائمه‌ اطهار(ع) هم بسیار تأکید شده و حفظ کرامت و عزت نفس انسانی افراد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان افزود: نیازمندان و مددجویانی که نیازمند دریافت خدمتی از کمیته امداد هستند نباید که فقط به‌صورت حضوری مراجعه داشته باشند، آن‌ها می‌توانند در منازل و یا محل سکونت خود از طریق سامانه امداد هوشمند نیازشان را اعلام کنند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه این نهاد با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی جهت ساخت منازل مددجویان خبر داد و گفت: به‌منظور هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به محرومین و با هدف ایجاد سرپناه مناسب برای مددجویان این تفاهم‌نامه امضا شد.

شیخ‌پور ساخت مسکن را یکی‌از عوامل توانمندسازی نیازمندان دانست و بیان کرد: مفهوم مسکن در بین نیازمندان چیزی فراتر از یک سرپناه است و مأمنی برای آرامش فکری و تقویت اعتماد به نفس برای انجام فعالیت‌های اشتغال و همچنین ارتقا منزلت اجتماعی خانواده‌ها محسوب می‌شود، لذا کمیته امداد در راستای ساخت مسکن برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی کرده است.

انتهای پیام

نظر شما